Renegade
Veteran
Ett fantastiskt ting i filmernas och böckernas värld är förberättelses, prologen, som verkligen drar in åskådaren in i berättelsen.
Men det har varit problematiskt för mig att göra en prolog till äventyr. Prologer kan ju vara med i köpta äventyr och skrivna äventyr av andra. Men det känns som om de är ämnade för SL enbart.
Vid försök av att läsa upp en prolog för spelarna i ett äventyr så gissade de sig till handlingen direkt, och de började direkt söka efter mystiska och konstiga händelser (något som de aldrig brukar göra, det brukar ju vara handlingen som söker upp dom oftast).
Hur gör ni själv om ni vill köra prolog för spelarna? Ett välarbetat äventyr får en ännu bättre känsla med en prolog(och epilog). Dela med er gärna av egna erfarenheter
Men det har varit problematiskt för mig att göra en prolog till äventyr. Prologer kan ju vara med i köpta äventyr och skrivna äventyr av andra. Men det känns som om de är ämnade för SL enbart.
Vid försök av att läsa upp en prolog för spelarna i ett äventyr så gissade de sig till handlingen direkt, och de började direkt söka efter mystiska och konstiga händelser (något som de aldrig brukar göra, det brukar ju vara handlingen som söker upp dom oftast).
Hur gör ni själv om ni vill köra prolog för spelarna? Ett välarbetat äventyr får en ännu bättre känsla med en prolog(och epilog). Dela med er gärna av egna erfarenheter