Krille
Lord

Evokee;n160146 said:Man borde följa upp med en andra mer informativ trailer där te x nån av spelmakarna berättar mer om spelet samt slår an mer på spelets kontroversiella historia
Lite i stil med den här från year 0: https://www.youtube.com/watch?v=pDiAPUkv8aw
CapnZapp;n160315 said:OT: Att blanda UK o US English är väl det värsta brottet av dem alla?
Jag säger inte emot, jag bara undrar om du också stött på engelsklärare i svenska skolor/universitet som ställer som grundläggande krav att du som student väljer US eller UK (eller AUS) English och sedan håller dig till det.krank;n160340 said:Varför skulle det vara ett problem? Tycker det mest känns som en rätt tråkig och poänglös språkkonservativ norm.
CapnZapp;n160421 said:Jag säger inte emot, jag bara undrar om du också stött på engelsklärare i svenska skolor/universitet som ställer som grundläggande krav att du som student väljer US eller UK (eller AUS) English och sedan håller dig till det.
krank;n160663 said:Det har jag absolut stött på, och jag vet att denna konservativa uppfattning är utbredd. Att den är utbredd gör den inte mindre svårmotiverad =)
Jag håller med!Vimes;n160307 said:Egentligen är jag mest sugen på bibelversionen!
CapnZapp;n160760 said:Jag håller med!
Jag kan dock inte förstå om denna är en begränsad eller speciell upplaga; om jag bara kan få tag på den via kickstarter eller om den kommer säljas via hemsidan senare. Hur noga jag än läser informationen...
https://www.kickstarter.com/project...ost-horror-roleplaying-game-rpg/posts/1503566Contradictions in older versions have been fixed
CapnZapp;n160758 said:Du vill fortfarande inte befatta dig med min poäng: eftersom uppfattningen är utbredd är det inte oproblematiskt att föreslå "tala transatlantisk engelska". Eftersom man då kuggar sina kurser på båda sidor.
CapnZapp;n160758 said:Det är nog så att både engelsmännen och amerikanarna är överens om att dra en skiljelinje i atlanten. Tendensen och viljan går nog snarare åt andra hållet: att på bägge sidor atlanten vill man splitta språket i två.