Onyx Paths jubileumsutgåvor av World of Darkness-böckerna ligger i det häradet och uppåt om du vill ha den vältryckta versionen (kallas "Hardcover color book (premium heavyweight)" på DTRPG) via Print-on-Demand. Werewolf 20 kostar 850 kr i det formatet, och Mage 20 975.P.eLL.e;n157900 said:Oavsett om sidantalet är 300, 400 eller 500 sidor så tycker jag priset är för högt. Det säger jag inte för jag inte har råd, men jag tycker 700+ kronor för den enklaste varianten av regelboken är för högt satt pris oavsett läckra illustrationer och värdens lyxigaste papper. Finns det något rollspel som är så dyrt i dagsläget i den tappningen; alltså oboxad hårdpärmsbok?
Monte Cooks Ptolus var väl den första som sprängde $100-vallen med en bok på nästan 700 sidor om en stad (alltså inte ett helt spel, utan en väldigt välskriven stads-sourcebook till D&D 3.5), och på den tiden var det "vanligt" tryck. Nu finns den också som PoD på Drivethru, och om man vill ha fancy-shmancy-versionen kostar det 1100 kr.
Så ja, 700 kr är dyrt, men inte oöverträffat. Det är på tok för mycket för mig som inte är så förtjust i Kult till att börja med, och än mindre förtjust i riktningen Helmgast tar det, men det är inte oskäligt för en välproducerad, tjock, och skitsnygg bok.