Nekromanti [Promotion] Ödesväktarna – Gothcon-förhandsbokning

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

FÖRHANDSBOKNING TILL GOTHCON

Ödesväktarna kommer att tryckas via "print-on-demand", vilket i praktiken betyder att det inte egentligen finns något lager – böckerna trycks upp allt eftersom beställningarna kommer in.

MEN – på GothCon XLIII kommer det att finnas en hel del tryckta böcker på Eloso förlags bord i makarrummet.

Jag har fått förfrågningar om möjligheten att förhandsboka ett exemplar. En förhandsbokning är alltså inte ett förhandsköp utan bara att man säger "hej! håll en bok till mig, så jag kan vara säker på att det finns en att köpa när jag kommer".

Jag funderade länge på exakt hur jag skulle göra det här, men vi testar lite lagom halv-lowtech; skriv en rad här nedan, eller skicka ett PM, och skriv att du vill förhandsboka. Jag kommer att bekräfta varje förhandsbokning, så får du ingen bekräftelse så är något fel – och du får då gärna försöka igen.

Om du vill vara HELT säker så förhandsbokar du DENNA VECKA, alltså innan den 1:a. För någonstans där hoppas jag på att kunna beställa böckerna. Och då kommer jag att ta hänsyn till hur många förhandsbokningar jag fått in.

OBS att detta alltså BARA gäller för Gothcon! Efter det är det bara att beställa som alla andra =)

Attachments

krank

luddwig;n314664 said:
Vilka siffror kommer det att stå på prislappen?
Jag har inte spikat det till 100%, men det blir sannolikt kring 200:- i butik, skulle jag tro. Antagligen en bit lägre än så just på Gothcon, det är ju tradition att ha lite speciella "gothconpriser".

luddwig

Lawful evil
Hur omfattande är boken då? Det vore även intressant att veta på ett ungefär hur innehållet är fördelat. Jag gissar på en stor del världsbeskrivning, en stor del spelledarstöd och en minimal del regler.

Bifur

Veteran
krank;n314666 said:
Jag har inte spikat det till 100%, men det blir sannolikt kring 200:- i butik, skulle jag tro. Antagligen en bit lägre än så just på Gothcon, det är ju tradition att ha lite speciella "gothconpriser".
Då bokar jag ett ex.

krank

luddwig;n314673 said:
Hur omfattande är boken då? Det vore även intressant att veta på ett ungefär hur innehållet är fördelat. Jag gissar på en stor del världsbeskrivning, en stor del spelledarstöd och en minimal del regler.

Det är inte jag som hittat på regelsystemet den här gången, så fördelningen är lite annorlunda än den annars hade varit.

I runda slängar, typ: 80 sidor värld, sedan 50 sidor regler (rollpersonen+regler), sedan 15 sidor spelledartekniker, 25 sidor äventyr, och så typ 20 sidor appendix.

Totalt 186 sidor, ungefär - kan bli lite större när registret är klart.

Attachments

krank

Khan & Bifur: Bekräftade och nedskrivna. Ni får presentera er med forumnick på plats för att få era bokade ex =)

krank

ceruleanfive;n314730 said:
Sign me up!
Bekräftat! Och samma sak gäller för dig som för de andra; jag är sämst på att hålla reda på kopplingen mellan riktiga namn och forumnick nämligen, så nu skriver jag bara ner forumnicken om ni inte säger något annat =)

krank

Meddelande jag tänker försöka få ut till alla som förhandsbokat: Vi kommer att hålla de förhandsbokade exemplaren fram till lördag kväll. På söndagen kommer vi fortfarande i första hand sälja obokade ex, men ifall de tar slut finns risk att vi börjar plocka från höge av bokade ex.

Om ni inte har möjlighet att komma och köpa ert exemplar innan lördag kväll utan måste komma på söndagen, säg till!

Detsamma gäller ifall ni upptäcker att ni inte vill ha ert exemplar – säg till!

Anledningen till detta är att vi helst inte vill åka hem från konventet med böcker i ryggsäcken; vi vill ju gärna bli av med alla böcker vi kommer dit med, om det finns köpare som vill ha dem.

krank

Alright! Alla utom två hämtade ut sina förhandsbokade exemplar, och om jag inte räknade fel så sålde vi ytterligare sju ex plus några kartor. Inte illa, inte illa alls! Ganska mycket i linje med hur mina spel brukar prestera på sina första Gothcon.

Tack alla!