Tänkte bara lägga in mina 5öringar(5 cent) som man inte alls säger men... Om man kollar på de tidigare årens utnämnda för det här priset så tänker jag väl spontant att jag inte kände till någon av dem vid namn heller även om jag känner igen Barda lite och vet att jag tyckt det va en kul grej för ungar osv. Men som sagt jag hade nog inte kunnat nämna någon vid namn.
Men, de har gjort grejer och uppenbarligen har Anders Lekberg gjort det också, vilket man märkte av på flera sätt vid hans bortgång. Det lilla jag läst om vad han verkat vara inblandad i tycker jag gör att priset absolut skulle kunna gå till honom.
Med det sagt så är det absolut så att det tyvärr bara kommit i fokus pga det som hänt och om det är rätt/bra att ge priset nu eller inte vet jag inte. Men att det skulle vara någon sorts "tröstpris" tycker jag inte verkar stämma.
Vet inte heller vem som bestämmer utnämningar men jag kan väl också tycka att det vore konstigt att ge det t.ex. nästa år, eller året efter det? Men det kanske bara är jag, men i år eller inte.
Sen kanske det finns någon annan som förtjänar priset mer just i år också, då är det väl så.