Impetigo
Ärkebiskop
Eller hur. Jag fattar inte riktigt grejen med FB-spel och att bara marknadsföra sig med typ photoshoppade cosplay bilder. Funkar det verkligen?Eksem;n153434 said:HAHAHAHAHA! Mkt bra observation.
Så nya utgåvan av Kult kommer vara free to play, men med in-app purchases då alltså? Man får den påklädda varianten direkt, men måste köpa den mer nakna? Eller kanske tvärt om?Cassius;n153442 said:Eller hur. Jag fattar inte riktigt grejen med FB-spel och att bara marknadsföra sig med typ photoshoppade cosplay bilder. Funkar det verkligen?
Ja, någon måste ha gjort en marknadsundersökning. Rätt in i vedbon, som man säger. Kult kommer sälja multum.Nu ska jag sluta scrolla bland FB-spelen. Det är sjukt OT. Men det är verkligen en grej att marknadsföra sina spel på det här sättet.
Arfert;n153455 said:Ja, någon måste ha gjort en marknadsundersökning. Rätt in i vedbon, som man säger. Kult kommer sälja multum.
Det ska i och för sig sägas att jag som inspiration till hur layouten och känslan i boken skulle vara använde referensen "Som svärtad bok med ryska ikoner och en vibrator med guldtopp."Blasphemy;n153456 said:De här FB-spels bilderna tycker jag ser sjukt banala ut i jämförelse.
Oh ja. Där är det främmande världar, hermafroditiska väsen, omtolkande helgonmyter (St Sebastian fast a la Kult), det främmande och det udda.Voldstagg13;n153464 said:Jag är fullt nöjd om innehållets illustrationer dyker djupare än omslaget...gör dom det?
Ja precis! Så fan, bara gör rollspelet till en porrtidning och in med Muhammed karikatyrer när ni ändå håller på! Ett annat tips är att sälja det som lösblad utan numrering, för jag lovar dig att ingen på rollspel.nu hade gillat det!Arfert;n153475 said:Tips till Blasphemy mm:
Apropå rollspel.nu och folks preferenser här.. Om folk tycker nåt på forumet, gör tvärtom. Det brukar bli bäst.
Lyssna på Arfert och strunta i min kommentar: jag tittade en gång extra och ser detaljerna och helheten - det är mera Kult än jag tyckte att det var först. Och nu är väl inte den här tråden en omröstning? Det ÄR omslaget (i två varianter), inte förslag till ett.?Arfert;n153475 said:Tips till Blasphemy mm:
Apropå rollspel.nu och folks preferenser här.. Om folk tycker nåt på forumet, gör tvärtom. Det brukar bli bäst.
Nej det är ingen omröstning.Voldstagg13;n153481 said:Lyssna på Arfert och strunta i min kommentar: jag tittade en gång extra och ser detaljerna och helheten - det är mera Kult än jag tyckte att det var först. Och nu är väl inte den här tråden en omröstning? Det ÄR omslaget (i två varianter), inte förslag till ett.?
jensofsweden;n153473 said:Måste hålla med om kritiken, visst man kan inte neka att konstnären är mycket talangfull och att bilden är vacker. MEN som omslag till en bok känns det förlegat och lite sunkigt... Önskar att det finns ett alternativ i stil med Eons Helmgast- och Helgonomslag, de var minimalistiska, moderna, och jävligt snygga! Jag vill helst inte ha en "tutt-tjej" i min bokhylla så hoppas att mer minimalistiska och moderna alternativ kommer finnas, var peppad på kult men nu blev jag lite avtänd tbh
Voldstagg13;n153481 said:Lyssna på Arfert och strunta i min kommentar: jag tittade en gång extra och ser detaljerna och helheten - det är mera Kult än jag tyckte att det var först. Och nu är väl inte den här tråden en omröstning? Det ÄR omslaget (i två varianter), inte förslag till ett.?
GÖTT! Jag är helt klart villig att punga ut lite extra för ett omslag mer i min smak (minimalism) så kul att höra att det kommer finnas alternativBig Marco;n153488 said:Det kommer att finnas flera olika utgåvor av boken, likt Eon-kampanjen. Vissa av dessa har den typen av omslag du efterfrågar.