Jag funderar över kopplingen mellan the Soot (hur sjutton uttalas det? Sått? Sooot?) och att döda människor. Det verkar vara en tydlig regelkoppling, samtidigt som man i spelvärlden inte har fattat att bara mördare drabbas? Spelarna förstår alltså men inte rollpersonerna.
Det borde ju i mer civiliserade samhällen vara rätt så få som drabbas, samtidigt som man ser stora utbrott i krigsdrabbade områden? Borde inte folk rimligtvis fatta kopplingen? Och hur blir det i kampanjer med lite eller inget våld? Kanske inte så vanligt i och för sig.
Funderar också på kopplinge mellan orsak och symptom. Mördare blir sjuka och snöar in på teknologi.
Ja, förstår att jag bara läst en liten liten smakbit, men ska bli intressant att läsa och förstå mer!
Extremt sugen på att beställa hem det här! Tror det passar vår spelgrupp perfekt.
Det borde ju i mer civiliserade samhällen vara rätt så få som drabbas, samtidigt som man ser stora utbrott i krigsdrabbade områden? Borde inte folk rimligtvis fatta kopplingen? Och hur blir det i kampanjer med lite eller inget våld? Kanske inte så vanligt i och för sig.
Funderar också på kopplinge mellan orsak och symptom. Mördare blir sjuka och snöar in på teknologi.
Ja, förstår att jag bara läst en liten liten smakbit, men ska bli intressant att läsa och förstå mer!
Extremt sugen på att beställa hem det här! Tror det passar vår spelgrupp perfekt.