Nekromanti [Promotion] Rollspels-pod!

IcarusDream

Anti-populist
Nässe;n133060 said:
Utpost gavs ut 2011 men föddes redan två år tidigare i tävlingen ”skriv ett rollspel på ett år” på rollspel.nu, samma tävling som gav liv åt John Jonssons Förbannad
Det stämmer inte riktigt. Jag var inspirerad av tävlingen, men deltog ej i den.

Genesis

Ni dés ni maître
Nässe;n133060 said:
Nu finns det en recension av Utpost och Svart av kval vit av lust.
http://pod-con.blogspot.se/2015/12/nils-tycker-utpost-och-svart-av-kval.html?m=1
:)

... rollspelssveriges bästa spelskapare ...
:eek:

... snudd på genialisk ...
:emb:

---

Alltså, jag säger inte att jag inte håller med, men jag kunde aldrig tro att någon skulle dela mina självförhärligande vanföreställningar. Sådant bör inte uppmuntras. Sjukt kul att du gillar spelen, i alla fall, och detta inspirerar mig ju helt klart att vilja fortsätta producera. Fantastiskt välskriven recension, också!

Quasimodo

Fiskmånglare
Har bara kommit till slutet på avsnitt 3, men generellt gillar jag att ni har mycket exempel från eget spelande (ger inspiration - funderar på att tvinga mina spelare att börja lyssna) och att ni inte ägnar första 10 minuterna åt "vad hände i helgen då?"-dravel och sedan pissljumma internskämt rakt igenom som dödar så många podar.

Vet ju inte hur ni utvecklats, men jag hoppas att ni längre fram är lite hårdare på bjällran -- det glider iväg åt alltför otydliga håll då och då och det skulle vara nice om ni höll er till det utlysta ämnet för avsnittet. Bättre att anteckna intressanta bidiskussioner och bygga avsnitt av dem längre fram.

Hittills iaf den bästa rollspelspoden jag hört på svenska. Ser fram mot spelrecensionerna också!

Nässe

Myrmidon
Quasimodo;n133941 said:
Har bara kommit till slutet på avsnitt 3, men generellt gillar jag att ni har mycket exempel från eget spelande (ger inspiration - funderar på att tvinga mina spelare att börja lyssna) och att ni inte ägnar första 10 minuterna åt "vad hände i helgen då?"-dravel och sedan pissljumma internskämt rakt igenom som dödar så många podar.

Vet ju inte hur ni utvecklats, men jag hoppas att ni längre fram är lite hårdare på bjällran -- det glider iväg åt alltför otydliga håll då och då och det skulle vara nice om ni höll er till det utlysta ämnet för avsnittet. Bättre att anteckna intressanta bidiskussioner och bygga avsnitt av dem längre fram.

Hittills iaf den bästa rollspelspoden jag hört på svenska. Ser fram mot spelrecensionerna också!
Jättekul att du lyssnar och gillar!

Jag tror "strängheten" går lite upp och ner. Själv tycker jag vi gör bäst avsnitt nu säsong två men de är nog också lite mer avslappnade. Så kanske lite mer utsvävningar. Bjällran kommer och går, men vi har mycket nytta av att den finns, så lätt att snöa in på något som bara är intressant för en själv.

Nässe

Myrmidon
Zoth-Ya;n133835 said:
Utpost måste jag skaffa, låter helfräsigt. Vampyrer är jag nog allergisk mot.
Du kan ju alltid kolla på Svart av kval på nätet, gratis. Det är nog ganska enkelt att göra om till andra teman. Jag har själv funderat på att köra en kampanj där man är Hellblazer-magiker. Tror det skulle funka.

Nässe

Myrmidon
Genesis;n133834 said:
:)

:eek:

:emb:

---

Alltså, jag säger inte att jag inte håller med, men jag kunde aldrig tro att någon skulle dela mina självförhärligande vanföreställningar. Sådant bör inte uppmuntras. Sjukt kul att du gillar spelen, i alla fall, och detta inspirerar mig ju helt klart att vilja fortsätta producera. Fantastiskt välskriven recension, också!
Grymt bra grejer bör alltid uppmuntras! Hoppas jag får spela fler av dina grymma spel :)

Nässe

Myrmidon
carrot;n149120 said:
Jag kommer dessvärre inte åt filen.
Jag tror problemet är löst nu, det funkar i alla fall på min mobil och dator. Det blir alltid strul när vi blandar ljudfil och bild i inlägget...