Nekromanti [Promotion] Speltidningen HYDRA

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hans E Magnusson;n278689 said:
Tjoho, när kommer den upp på lulu?

Helt vild av hybris har jag lagt upp den utan att provtrycka först. Vi får väl se om det kommer upprörda bybor med facklor och grepar. Det verkade inte finnas någon fri-frakt-kod just nu dock.

God45

#PrayersForBahakan
Läs den och njut av mina ord! Också andras ord! :D

wilper

Den månghövdade hydran sover aldrig helt.

Arbetet med nästa nummer har redan börjat när det föregående börjar spridas.

Artiklar av alla de slag växer fram under syrastänkta tangentbord i neonlyktors sken redan i detta nu.

Är du en rollspelare som tycker att det var bättre förr, och mer specifikt att "förr" tog slut 1989. Du kan skaffa Hydra både som PDF och POD. Köp, läs och minns tillbaka till en svunnen tid av större äventyr, mer fantastiska monster, och regler du förstod och husreglade till perfektion.

Skriv en insändare och sätt ditt avtryck i HYDRA.

Är du en spelmakare som håller på med OSR eller KSR? Du vet väl om att du kan annonsera gratis i HYDRA?

wilper

Lulukod: SHIPIT2018 för fri frakt idag. http://www.lulu.com/shop/wilhelm-person/hydra-2/paperback/product-23571462.html (Jo, jag kommer på GothCon, jag har med mig Hydra #1, men jag kommer inte att ha Hydra #2 som blev klar för sent för att hinna bli tryckt. Så handla själv, eller vänta in GothCon 2019. :) )

Med nuvarande dollarkurs kostar tidningen 33kr per nummer. Typ som en kopp kaffe på stan? Och kan du använda kaffe för att starta en brasa efter civilisationens undergång? Nä, tänkte väl det. Förbered dig för framtiden. Dessutom kan du typ spela äventyret till Hjältarnas Tid som följer med, eller förfasas över insändarna i brevspalten, i väntan på undergången då.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Jag misstänker att jag börjar bli gammal och borde kolla upp min syn. Men jag fick hem första numret idag och tycker att texten är lite väl liten :)

zonk

muterad
Det är bra med såna där koder för gratis frakt. Nu fick jag anledning att komma loss och köpa inte bara de första numren av Hydra utan även CM/77. Skjuta upp saker behöver jag inte bli bättre på...

wilper

Hans E Magnusson;n279097 said:
Jag misstänker att jag börjar bli gammal och borde kolla upp min syn. Men jag fick hem första numret idag och tycker att texten är lite väl liten :)
Det skall vara 10 punkter, vilket iofs är i nedre delen av normala storlekar på text, men inte utstuderat smått. Intrycket kan kanske variera lite med vilket typsnitt som används, radavstånd och sånt.

Det går ju att göra texten större om det behövs. Är det fler som upplever samma problem?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
wilper;n279113 said:
Det skall vara 10 punkter, vilket iofs är i nedre delen av normala storlekar på text, men inte utstuderat smått. Intrycket kan kanske variera lite med vilket typsnitt som används, radavstånd och sånt.
Samtliga GrottZine är 10 punkter brödtext i också. Jämför med dem och se vad skillnaden är, Hans.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag har för övrigt beställt 5 ex vardera av #1 och #2. Så man kan köpa av mig på nästa Grottröj om man vill :) Då kommer jag kränga dem för en femtilapp styck, så får Grottröj mellanskillnaden.

wilper

Hydra #3 är på gång. Tycker du något? Finns det någon som har fel? Skriv till Hydras brevspalt och förklara sanningen! (Skicka din insändare till Hydras redaktion genom användaren Dimfrost här på forumet.)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag har fem ex vardera av #1 och #2 framför mig nu. De är sjukt läckra och härliga att läsa. Det är ju så här GrottZine borde ha varit :D

wilper

Nytt nummer av HYDRA finns ute nu!

Tidningen bara om OSR och KSR,
tidningen för dig som vet att det var bättre förr.

Den hett efterlängtade Axis Mundi Mega Dungeon nivå 2 är här. Äntligen kan er kampanj rulla vidare ner i djupet.

Med i numret följer också Kromhydrans Torn till Cyber M/77, lite större än ett simpelt äventyr, lite mindre än en kampanj. Massivt och välsmakande.

Läs allt om Saturnusharen!

Pennfäktningen börjar komma igång så smått i brevspalten.

Plus annat smått och gott, naturligtvis.

Finns som vanligt på http://www.drivethrurpg.com/product/240523/Hydra-3 som PDF och http://www.lulu.com/shop/wilhelm-per...-23615878.html för de som föredrar fysiska produkter.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag ska beställa några ex av trean idag, men det är inte troligt att jag hinner få dem innan Grottröj #22 (som är nästa vecka). Lär väl få kränga dem på Grottröj #23 istället :)