Varför inte?Persson said:Bara för att folk sitter och skriver egna rollspel här så ska inte de särbehandlas från andra marknadsaktörer.
Varför inte?Persson said:Bara för att folk sitter och skriver egna rollspel här så ska inte de särbehandlas från andra marknadsaktörer.
Varför? Majoriteten här (utan tvekan till 98%) är konsumenter. Jag vill också påstå att den stora majoriteten (95%) är intresserade av rollspel som inte skapas här. Skulle man särbehandla forumets producenter så anser jag att det blir fel. Det ska vara lika OK för exempelvis Dante att tipsa om något erbjudande från WOTC. Från en konsument till en annan.krank said:Varför inte?Persson said:Bara för att folk sitter och skriver egna rollspel här så ska inte de särbehandlas från andra marknadsaktörer.
Å andra sidan har WOTC alldeles egna, utmärkta kanaler för dylikt - medan forumets spelskapare har betydligt färre. Jag ser inga som helst problem i att låta t.ex WOTC-grejer läggas i artikel/nyhetssystemet om man nu nödvändigtvis måste ha med dem, och istället premiera mindre indietillverkare, framför allt då sådana som är verksamma här på forumet. Vi behöver så att säga inte låta marknadskrafterna ha makten här också; vi kan gott kosta på oss att jobba för att lyfta fram sådana som inte blir tillräckligt framlyfta i andra fall.Persson said:Varför? Majoriteten här (utan tvekan till 98%) är konsumenter. Jag vill också påstå att den stora majoriteten (95%) är intresserade av rollspel som inte skapas här. Skulle man särbehandla forumets producenter så anser jag att det blir fel. Det ska vara lika OK för exempelvis Dante att tipsa om något erbjudande från WOTC. Från en konsument till en annan.
Jag också, givetvis. Jag har dock inte direkt upplevt detta som något vidare stort, utbrett eller störande problem på det här forumet.Persson said:För övrigt är jag emot okynnesbumpande i alla trådar.
QFT.Björn den gode said:Röstade nej, tycker inte att det är något problem och blir bara plottrigt med ännu fler forum (och dessutom kan jag tänka mig snåriga gränsdragningar). Problemet är väl snarare att forumet blivit bumpat, men men kunde varit värre.
Jag håller med.Persson said:Bara för att folk sitter och skriver egna rollspel här så ska inte de särbehandlas från andra marknadsaktörer.
+1Möller said:Resten borde i min mening antingen hamna på off topic eller varför inte Köp och sälj? Jag tycket det vi sett hitintills inte brukar leda till diskussion och är såpass sällsynt att det knappast kommer fylla ett forum.
Plus två. Fast huvudsaken är att det blir en särskild plats för ren marknadsföring. Jag tror som nämnts i tråden att de flesta forumiter är nöjda med det/de större spel de redan spelar och inte alls intresserade av att läsa om andra spel, vare sig stora drakar eller små egenknåp. Vill man vidga sin samling är Köp/sälj en naturlig arena. Det kanske behövs ett namnbyte; en del småspel är gratis. Jag undrar om det inte kan bli lättare för folk att våga lägga upp sina egna alster då också istället för att blygt fundera över om man framstår som för framfusig om man skryter om sitt eget spel på Rollspel eller Rollspelsmakande.Persson said:+1Möller said:Resten borde i min mening antingen hamna på off topic eller varför inte Köp och sälj? Jag tycket det vi sett hitintills inte brukar leda till diskussion och är såpass sällsynt att det knappast kommer fylla ett forum.
Tar tillbaka min linje om att promotionsforumet behövs. Släng in trådarna på Köp/sälj istället.
<div>Svarte faraonen said:Det verkar som om svaret är "ja" […]