I min senaste kampanj (kommer enbart vara några få speltillfällen), beslutade vi oss för att testa något nytt. Istället för att bara spela på som vanligt, fick spelarna gestalta olika personer kring den amerikanske presidenten, och presidenten själv. Jag satte dem sedan in i ett scenario in media res: Presidenten väcks av att Ryske presidenten ringer dem och berättar att deras Early launch warning system satelliter har upptäckt en atomexplosion i NYC och att de naturligtvis inte är ansvariga. Just nu håller spelarna på att desperat försöka bekräfta uppgifterna, samtidigt som de försöker bilda någon sorts krisorganisation.
På grund av en massiv EMP-våg har all elektrisk utrustning som kunde informerat om själva explosionen förstörts, och ingen kan ringa in eller ut i ett område som är betydligt större än själva NYC.
Jag har tänkt och tänkt, men kommer inte på någon cool och häftig intrig för att följa upp det hela. I värsta fall kommer jag få falla tillbaka på "arabiska terrorister", men jag skulle vilja erbjuda något mer originellt. Kan ni inte hjälpa mig att komma på en bra fortsättning? Vilka förklaringar som helst är acceptabla, inklusive övernaturliga. Gärna skall spelarna sedan kunna försöka efterforska och få reda på vem som utfört handlingarna.
Hjälp mig Rollspel.nu, ni är mitt sista hopp!
På grund av en massiv EMP-våg har all elektrisk utrustning som kunde informerat om själva explosionen förstörts, och ingen kan ringa in eller ut i ett område som är betydligt större än själva NYC.
Jag har tänkt och tänkt, men kommer inte på någon cool och häftig intrig för att följa upp det hela. I värsta fall kommer jag få falla tillbaka på "arabiska terrorister", men jag skulle vilja erbjuda något mer originellt. Kan ni inte hjälpa mig att komma på en bra fortsättning? Vilka förklaringar som helst är acceptabla, inklusive övernaturliga. Gärna skall spelarna sedan kunna försöka efterforska och få reda på vem som utfört handlingarna.
Hjälp mig Rollspel.nu, ni är mitt sista hopp!