Fienden
Hero
Så, klockan 4:30 på morgonen (kanadensisk tid, GMT -6) sitter jag och snackar skit i småpraten. D&D. Levels. Valmöjligheter. Cool skit!
Så jag kom att tänka på ett system, och jag vill veta om det går att expandera på, om det är dödfött, vad som kan ändras etc.
ATT BYGGA SIN KARAKTÄR UTAN KLASS
Nåja, det är väl fan inget konstigt? Nå, men! I detta system är idén att man plockar ett antal saker, säg fem, som definierar sin karaktär. Kalla dem Traits. Dessa Traits ger dig något häftigt på level 1, när du börjar spela. Typ, mer HP, en specialattack, eller en bonus på att pissa långt. Inget konstigt
Varje Trait ger dig dock även valmöjligheter när du levlar! Säg, tre olika val från varje Trait. När du levlar så väljer du då ett av valen från varje Trait du har, och då har du levlat upp!
Säg att du har Traitsen Cool Fighter, Monster Hunter, Eye Collector, Hardcore och Small-town Wizard. Alla dessa traits har olika val som du kan göra när du når en ny level. Varje gång du levlar så är det samma val (vilket innebär numeriska bonusar, för det är ju typ det leveling är).
När du når level 2 så har du då en massa val att göra. Från Cool Fighter väljer du att få +2 attackbonus på Akrobatiskt Anfall, Monster Hunter ger dig +3 Armor mot ditt valda Monster (som du valde på level 1), på Eye Collector väljer du en simpel +4 HP, genom Hardcore får du ytterligare +8 HP och Small-town Wizard ger dig +1 Spell du kan använda.
Har jag gjort mig det minsta förstådd här?
//Kraetyz, 4:40 nu
Så jag kom att tänka på ett system, och jag vill veta om det går att expandera på, om det är dödfött, vad som kan ändras etc.
ATT BYGGA SIN KARAKTÄR UTAN KLASS
Nåja, det är väl fan inget konstigt? Nå, men! I detta system är idén att man plockar ett antal saker, säg fem, som definierar sin karaktär. Kalla dem Traits. Dessa Traits ger dig något häftigt på level 1, när du börjar spela. Typ, mer HP, en specialattack, eller en bonus på att pissa långt. Inget konstigt
Varje Trait ger dig dock även valmöjligheter när du levlar! Säg, tre olika val från varje Trait. När du levlar så väljer du då ett av valen från varje Trait du har, och då har du levlat upp!
Säg att du har Traitsen Cool Fighter, Monster Hunter, Eye Collector, Hardcore och Small-town Wizard. Alla dessa traits har olika val som du kan göra när du når en ny level. Varje gång du levlar så är det samma val (vilket innebär numeriska bonusar, för det är ju typ det leveling är).
När du når level 2 så har du då en massa val att göra. Från Cool Fighter väljer du att få +2 attackbonus på Akrobatiskt Anfall, Monster Hunter ger dig +3 Armor mot ditt valda Monster (som du valde på level 1), på Eye Collector väljer du en simpel +4 HP, genom Hardcore får du ytterligare +8 HP och Small-town Wizard ger dig +1 Spell du kan använda.
Har jag gjort mig det minsta förstådd här?
//Kraetyz, 4:40 nu