solvebring
Superhero
Ja, idag skickade rjonas iväg de WHFRP2nd-böcker (regelboken och Realms of sorcery) jag köpte av honom häromdagen. Är riktigt eggad och spelledarpulsen bultar och jag känner mig verkligen pepp för att sätta mig in i WHFRP. Jag gillar den tragiska och skitiga miljön samt approachen man valt att göra till varelserna. Jag vet dock inte så mycket om det egentligen. Är ingen Warhammersnubbe sedan förut så, men jag kanske kan bli... Jag vet väl det där alldagliga kring Warhammer som vem som helst kan veta om det. Plus att jag snappat upp lite mer om raserna, kejsardömet och lite sådant genom en del olika hemsidor jag funnit på, samt lite snack med Storuggla som varit så vänlig att ge mig lite mer approach på världen, stämningen och hur man till exempel kan göra cool stuff av Fate pointsen.
Nå, som sagt, jag är pepp som fan och längtar efter att få plugga och pilla med det. Världen är helt och fullt i min smak och det lockar. Så, inför pluggandet och förhoppningsvis snart framtida spelsessioner (kan dock dröja till sommaren om jag otur ) och allmänt pill med det så tänkte jag öppna upp min lilla WHFRP-noobskalle för tips, råd, varningar och inspiration från er.
Så, har ni något att dela så kör i vind!
Nå, som sagt, jag är pepp som fan och längtar efter att få plugga och pilla med det. Världen är helt och fullt i min smak och det lockar. Så, inför pluggandet och förhoppningsvis snart framtida spelsessioner (kan dock dröja till sommaren om jag otur ) och allmänt pill med det så tänkte jag öppna upp min lilla WHFRP-noobskalle för tips, råd, varningar och inspiration från er.
Så, har ni något att dela så kör i vind!