Kul att vara i gång!
Det gäller att hänga med i svängarna, det försvåras rejält av att startinlägget uppdateras flera gånger och man då får ta omtag på det som alla andra skriver om startinlägget och hur de resonerar om förutsättningarna.
1. Förmågor sker efter nattmord! Det borde allt annat lika betyda att det inte finns väktare i spel. Väktande måste ju av förklarliga skäl ske innan nattmord.
Kanske är väktande och andra förmågor knutna till platser, siande sker över en öl i värdshuset, demoner dödas på tempelbacken eller liknande. Då kan man tänka sigvatt förflyttning triggar ”händelser” som väktande och därmed sker innan nattmord.
Men ordningen i sig talar mot väktarroller.
2. Jag tolkade det precis som Bb7 att samtalsämnen antagligen används som kvitto på att man varit på en viss plats. Tycker det var rödande av
@fjodorsenuba att uppmana till att outa samtalsämnen hej vilt (#25).
Det kommer sedan ett förtydlugande från Basse om att positioner kommer redovisas öppet, känns som att ulv eller d3f skrivit pm till Basse apropå bb7:s tankar om samtalsämnen för att få det utskrivet u startinlägget.
Det är antagligen blandad nytta och fara led att outa samtalsämnen, diskussionen i r2 lär handla om huruvida vi ska outa eller inte
3. Att demoner mördar ulvar låter mycket rinligt baserat på att bAsse ska ha sagt att det är baserat på zombiepelet.
Håller med om att det är intressant att basse så härna ville ha exakt 12 spelare. Tror precis som Vimes skriver på 3 ulvar. Vidare tror jag på antingen1 d3f och 1 d4f eller 1+2. 1+2 innebär då att byborna är i minoritet men det tänker jag inte är otänkbart.
(4.) jag tycker att bb7:s felläsnin hb qv startinlägget är lite grönande iom att d ett ändrats i startinlögget. Jag hade läst fel på samma sätt ich tror inte att de röda läst fel på det sättet iom at de har ytterligare info.