Tycker man detta är otydligt skrivet
@Anthrox så bör man nog gå om någon grundläggande utbildning.
Du "har redan postat hela en gång" så du lägger extra tid på att klippa i det så det förvanskas? För det är enklare än att citera hela?
Jag skrev det som svar på Sidds rätt märkliga resonemang och frågor i inlägget jag svarade på som detta: "Vore det bra att alla måste outa det så vi tvingar scummisarna att gå till nåt ställe?" Mest för att se hur han skulle reagera och få lite fart på diskussionen.
Mitt inlägg kan tolkas som fiskande efter om någon har en platsspecifik förmåga, inte vad förmågan är, inte vilken plats, utan bara om den öht är platsberoende. Och det är info jag tror hjälper oss att förstå hur spelet är uppbyggt.
Och om Sidd hade svarat med att han hade en platsberoende förmåga (vilket ju faktiskt var vad du frågade honom efter), hade du känt dig som en duktig bybo med att den informationen kom upp till ytan då? Om det ultimat hade kostat oss vår siare, tycker du att du inte gjorde något fel i den uppmaningen då?
Jag har två problem här med ditt beteende:
1) Du postar en mening som du är medveten om kan tolkas som rollfiske, en mening som dessutom går att läsa fel väldigt enkelt för att tänka att du vill att vi ska outa roller. Om det är medvetet formulerat eller ej bryr jag mig inte om, skadan var redan gjord och jag gör vad jag kan för att minimera den (OUTA INTE ROLLER PÅ UPPMANING AV NÅGON ANNAN, om inte större delen av byn verkar vara okej med det). Det finns många vägar som det här går snett på/ger onödig information till U/D/D:
Sidd kunde ha misstolkat din mening och outat sin roll och då hade vi förlorat en powerroll direkt.
Någon annan hade kunnat tolka det som att vi bör outa och outat sin roll. Byn förlorar en powerroll.
Sidd (eller någon annan) hade svarat på din uppmaning och sagt att de inte har roll. Utrymmet för var vår eventuella väktare och siare kan gömma sig krymper och U/D/D får info om vilka de bör rikta in sig på.
Och till vilken nytta? Varför kände du ett behov av att direkt själv outa, samt uppmana en annan spelare att outa, istället för att vänta in hur resten av byn ställer sig till det? Du tog ett ensidigt beslut som INTE gynnar byn, och potentiellt kunnat sluta i katastrof.
2) När jag ställer dig mot väggen med det så är du defensiv
utan att försvara dig till en början. Du belyser inte problematiken med att du uppenbart rollfiskade (vare sig du menade gott eller gjorde du i ont uppsåt så var det odiskutabelt rollfiske) utan slår istället ifrån dig och vevar tillbaka mot mig. Menar du att min kritik mot ditt agerande inte har varit rimlig? Som by tjänar vi ju givetvis på att bemöta kritik sakligt och förklarande, inte genom att slänga en tillbakakaka och en massa förolämpningar.