Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Octagonal

Swashbuckler
Detta tolkar jag som att Basse lottade mellan alla spelare gällande vem som fått denna förmåga. Andersson kan alltså vara ond. Rent praktiskt finns därmed möjligheten att vi har ett lag ondingar med Impetigo, Andersson och Hägerstrand där Häger offras för att gröna Impe och Andersson.

Siaren kan alltså tillhöra vilken fraktion som helst!!!
Hade varit ett väldigt smart move av demonerna. Istället för att Impetigo åker och dom bara går minus åker istället Häger och Impetigo och Andersson blir tokgröna.
Vad tror ni andra om denna teori?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Det finns också en (eller egentligen två, så ingen säker analys här...) som droppat hints som jag ser som indikationer på att de är den verkliga siaren. Jag tänker inte outa vilka jag tittar på, eftersom det vore bättre om de suger ut så mycket som möjligt ur den karamellen och kommer med mer info när Andersson fått färg, men ha det i bakhuvudet. Att planen med Anderssons claim var att få den riktiga siaren att claima som nummer två känns som en rimlig hypotes.

Jag är ok med att ligga under bilan eftersom det leder till att Andersson faller, men jag vill att vi är mycket mer försiktiga med hur vi planerar hur vi ställer oss än de förslag som lagts fram.
Tänk på att det finns två olika siare I spel (fraktion och förmåge), så det kan ju ha varit den andra du uppmärksammat i så fall.
Jag tror ju att Andersson inte ljuger om att vara siare (då borde den riktiga siaren outat vid det här laget), men det betyder ju ingalunda att han är grön.

Octagonal

Swashbuckler
Jag tror ju att Andersson inte ljuger om att vara siare (då borde den riktiga siaren outat vid det här laget), men det betyder ju ingalunda att han är grön.
Men hallå!! Enligt Sidd kan ju fraktionsssiaren vara på vilket lag som helst!!

Octagonal

Swashbuckler
Fast Impe grönas ju inte
Alright men Andersson räddar ju Impetigo och grönar sig själv! Fortfarande bättre än att en demon åker och ingen demon grönar sig själv från deras perspektiv. Om Impetigo hade blivit utröstad nu så hade Andersson förmodligen varit näst på tur!

Anthrox

Klart att du är den som lägger fram en sådan teori. Du som räddades av Andersson. Nej, jag tror inte uvarna offrar Häger här. De offrar Andersson.
Menar du typ att det var lite av ett panikdrag av Andersson att rädda Octa och A nu försöker göra något vettigt av situationen genom att röda Häger, eftersom han vet att han kommer åka ut för snajprösten?

Sidd

”Bybo”
Hade varit ett väldigt smart move av demonerna. Istället för att Impetigo åker och dom bara går minus åker istället Häger och Impetigo och Andersson blir tokgröna.
Fasiken vad jobbiga ni alla är när ni kommer på andra möjliga förklaringar till saker😇😂🙏
Du verkar hittat nåt som gör att Andersson kanske offrar Häger?
Jag tvekar alltså på om Andersson är grön eller ej.

Jag vacklar tillbaka till den som uppenbart måste misslyckats med sitt Nattmord.

Röst: @Impetigo

Anthrox

Ja, jag säger vem jag siar. Är den jag siar inte på samma plats som där jag är händer ingenting.
Hmm. Så du menar att det var bara helt osannolik tur att du lyckades hamna på samma ställe som en röd spelare som du också valt att sia? Samtidigt som du röstsnajpade förra rundan?
Det luktar ju lite rutten fisk här kan tyckas.

Brynolf

Dum fan
Menar du typ att det var lite av ett panikdrag av Andersson att rädda Octa och A nu försöker göra något vettigt av situationen genom att röda Häger, eftersom han vet att han kommer åka ut för snajprösten?
Ja.

Det här hänger på en hel del slump iofs. Först ska Uv-Octa ligga pyrt till och vara tillräckligt tajt för att tillåta en snajp. Och sen ska Uv-Anders andre polare Uv-Impe råka gå vilse och trampa i en hink falu rödfärg. Många eldar att släcka för stackars Andersson.

Nå, vi låter honom sia vidare ett tag men jag tycker inte att vi låter hans eventuella kumpaner leva när det står mellan en röd Impe och en röd Häger.

Såhär va: Impe är röd oavsett färg på Andersson. I paret Häger / Andersson är EN av dem ulv i min bok. Jag tror inte på något offer av uv-Häger.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ja.

Det här hänger på en hel del slump iofs. Först ska Uv-Octa ligga pyrt till och vara tillräckligt tajt för att tillåta en snajp. Och sen ska Uv-Anders andre polare Uv-Impe råka gå vilse och trampa i en hink falu rödfärg. Många eldar att släcka för stackars Andersson.

Nå, vi låter honom sia vidare ett tag men jag tycker inte att vi låter hans eventuella kumpaner leva när det står mellan en röd Impe och en röd Häger.

Såhär va: Impe är röd oavsett färg på Andersson. I paret Häger / Andersson är EN av dem ulv i min bok. Jag tror inte på något offer av uv-Häger.
Gillar hur du tänker så då hänger vi Impe alltså?

Andersson

Hero
Hmm. Så du menar att det var bara helt osannolik tur att du lyckades hamna på samma ställe som en röd spelare som du också valt att sia? Samtidigt som du röstsnajpade förra rundan?
Det luktar ju lite rutten fisk här kan tyckas.
Ja, det är ren jäkla tur att jag lyckades hamna på samma ställe på Hägerstrand som jag också tidigt misstänkt. Det är det jag menar med att siarförmågan är så nerfad att den är nästan oanvändbar om byn inte koordinerar sig.

Det skulle man ju då kunna lösa med att vi ser till att på en plats är det bara två personer, d v s jag och en som är på förhand känd som jag då kan sia.

Anthrox

Ja, det är ren jäkla tur att jag lyckades hamna på samma ställe på Hägerstrand som jag också tidigt misstänkt. Det är det jag menar med att siarförmågan är så nerfad att den är nästan oanvändbar om byn inte koordinerar sig.

Det skulle man ju då kunna lösa med att vi ser till att på en plats är det bara två personer, d v s jag och en som är på förhand känd som jag då kan sia.
Var och varför har du misstänkt Häger?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag tror Andersson är ulv-siare och jag är ganska säker på att Impetigo är ulv också Nattmords-gate och så vidare.

Röst: @Impetigo

Andersson

Hero
@Anthrox @BiobunkerVII @fjodorsenuba @Brynolf @Sidd @Octagonal @Vimes
OK - hur gör vi nu då? Tror vi på idén att bestämma en plats där det bara ska vara jag själv och en till som då blir siad? I så fall måste vi bestämma oss för det snart om det ska gå att få ihop. Jag tycker spontant att det låter som ett bra sätt att kunna använda siarförmågan till något användbart.

(Frågar inte Häger och Impe som lyser alldeles för illrött).

Brynolf

Dum fan
Gillar hur du tänker så då hänger vi Impe alltså?
Det måste vi ju. Dels är han röd som fan, och dels är han troligen den med mordförmågan i sin fraktion. Exakt hur nattmord ärvs vidare vet vi ju inte men förhoppninsvis sinkar vi morden en runda om vi prickar själva mördaren.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@Anthrox @BiobunkerVII @fjodorsenuba @Brynolf @Sidd @Octagonal @Vimes
OK - hur gör vi nu då? Tror vi på idén att bestämma en plats där det bara ska vara jag själv och en till som då blir siad? I så fall måste vi bestämma oss för det snart om det ska gå att få ihop. Jag tycker spontant att det låter som ett bra sätt att kunna använda siarförmågan till något användbart.

(Frågar inte Häger och Impe som lyser alldeles för illrött).
Jag tycker det låter som att du kommer bli mördad om du inte är ulv. Men vi har kanske inte mycket annat att gå på, sen tror jag aldrig vi får till en samlad förflyttning men det är för att jag inte tror på folks samarbetsförmåga