Är du inte skraj för att det ska dra till sig blottare och sånt att berätta vart du går någonstans då?
Tycker att det är värt det om man betänker vilken information som vi kan få ut. Om vi bara spelar på chansandet att jag och mitt siarmål skulle välja samma PLATS så är det ytterst osannolikt att ett siande kommer att gå in igen och då har vi lärt oss noll.
Följande scenarier kan hända:
1) Jag och på förhand överenskomna Spelare X är ensamma på en PLATS
-> 1a Jag siar Spelare X och blir inte nattmördad = vi får en fraktion
-> 1b Jag blir nattmördad = Spelare X luktar ulv
2) Jag är ensam på en PLATS för att på förhand överenskomna Spelare X dyker inte upp
-> 2a Jag blir inte nattmördad = nattmord är troligen lokala + Spelare X har en del att förklara om varför han inte vågar bli siad
-> 2b Jag blir nattmördad = nattmord är globala + Spelare X har en del att förklara om varför han inte vågar bli siad
3) Jag och mer än en annan person är på PLATS
-> 3a Jag siar Spelare X och ingen blir mördad = vi får information om en fraktion
-> 3b Jag blir nattmördad = alla andra spelare på PLATS luktar ulv
-> 3c Jag siar Spelare X, som blir nattmördad = personen som var på PLATS med oss luktar ulv
-> 3d Spelare X dyker inte upp, o ingen blir mördad = nattmord är troligen lokala + Spelare X har en del att förklara om varför han inte vågar bli siad