Anthrox
Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
@fjodorsenuba din röst är supermärklig för närvarande, vi behöver din input på spelet.
Alltså vi har två konkurrerande skurkfraktioner att ha och göra med. Det är lätt att glömma bort, men kolla:Att hänga Octa ger väl tillräckligt med info om BB7 för att vi ska slippa slösa ett si på honom?
"tydligt" och "med stor sannolikhet"? Nja, va? Mer kanske "det skulle kunna vara så att Brynolf är i samma lag som BB7".Blir även tydligt att Brynolf med stor sannolikhet är på samma lag som BB7.
Jag tycker ju att vi får svaret om vi hänger Octagonal och inte behöver slösa siande på det som skulle kunnat användas på mig, dig eller Vimes exempelvis. Men det är ingen kulle jag tänkte dö på.Är du villig att ta den chansen och släppa iväg demonernas nattmördare på det, när vi bara så enkelt kan sia BB7 och släppa den tanken?
Tycker du att det är rimligt att två siarförmågorna har helt olika regler? Jag tycker det är solklart att Octa ljuger. Och dessutom, hur mycket jedi-träning har de här siarna fått egentligen? Vartenda si som vi har hört talas om har prickat en skurk. Sicken flax va?en annan helt möjlig förklaring är att Octa faktiskt har siat att BB7 har en förmåga.
(alternativt att Andersson ljuger, men det krävs betydligt mer konspiration för att få den teorin att gå ihop)Jag tycker det är solklart att Octa ljuger
Att Octa claimat att hans förmåga fungerar annorlunda behöver ju inte betyda att han inte har den. Vi utgår från att han är ulv och han gör sitt claim. Att han hävdar att hans förmåga funkar annorlunda kan förklaras på följande sätt:Tycker du att det är rimligt att två siarförmågorna har helt olika regler? Jag tycker det är solklart att Octa ljuger. Och dessutom, hur mycket jedi-träning har de här siarna fått egentligen? Vartenda si som vi har hört talas om har prickat en skurk. Sicken flax va?
Fast ettan där kan vi nog stryka. Vi VET att vi har en förmågesiare bland oss, och ingen annan har claimat rollen. Enda chansen för det är väl ifall Sidd var den som fått förmågesiaren, men jag undrar om han inte hade sagt något om det i så fall?Att Octa claimat att hans förmåga fungerar annorlunda behöver ju inte betyda att han inte har den. Vi utgår från att han är ulv och han gör sitt claim. Att han hävdar att hans förmåga funkar annorlunda kan förklaras på följande sätt:
1) Han har ingen förmåga och vet inte hur de fungerar
2) Han ljuger om hur förmågan fungerar, av någon anledning som är svårbegriplig för oss i byn
3) Han fumlar med claimet. Fummel sker ju inom alla fraktioner, skillnaden är väl att en bybo som hade fumlat väl hade sett till att rätta till det asap
4) Förmågorna fungerar faktiskt annorlunda på grund av någon idé i Basses huvud som vi inte riktigt förstår just nu
Ockham säger kanske att 1) är mest sannolik, men det är ju inte som att det är omöjligt att Octa har siat förmåga hos BB7. Även om han är ulv.
För att inte tala om alla resurser som går åt!Nä inte helt omöjligt. Sia BB7 ni. Men jag tycker det är ett dumt slöseri med serurser.
Sant. Har någon orkat gå tillbaka till Sidds poster och kolla om han hintar om något sådant?Fast ettan där kan vi nog stryka. Vi VET att vi har en förmågesiare bland oss, och ingen annan har claimat rollen. Enda chansen för det är väl ifall Sidd var den som fått förmågesiaren
Röst: @Hägerstrand@fjodorsenuba din röst är supermärklig för närvarande, vi behöver din input på spelet.
Men är det så? Om byn har både siare och väktare, vilken sida har då förmågesiaren? Om Octa tex är ulv och förmågesiare, vore det inte orättvist för demonerna? Förmågesiaren borde vara kompensation för att ulvarna är färre än demonerna. Exempelvis.Det troliga i upplägget är väl 7-2-2-uppställningen,
Du tror inte att Basse bara slumpat ut förmågorna?Men är det så? Om byn har både siare och väktare, vilken sida har då förmågesiaren? Om Octa tex är ulv och förmågesiare, vore det inte orättvist för demonerna? Förmågesiaren borde vara kompensation för att ulvarna är färre än demonerna. Exempelvis.
demonpolare alltsåulvpolare