fjodorsenuba
Krigarpoet
Jag går ej till smedjan så inga planer störs.
Det här är sant. Nu när vi har flera onda jävlar i sikte så förlorar de inget på att skicka in en av våra redan rödade på ett självmordsuppdrag. Det hade varit en sak att Andersson mördas av att Vimes eller nån kommer inhoppande genom smedjefönstret med giftkanyler och grejer. Då hade vi fått en onding i gengäld. Men nu får vi ju ingenting om siaren mördas. Jag tycker Andersson gömmer sig i mängden igen tills vi har hängt både Häger och Octa. Sen kan vi snacka schemalagda siarmöten igen.peka inte finger på mig när Andersson mördas i natt och Octa står i Smedjan och säger att han läste planen fel.
Jag räknar med att både du (eller din polare) och Octagonal (eller hans polare) kan mörda varje runda. Det behöver inte alls vara du som har mordförmågan i ditt team.Nä, men du kan ju svara för övrigas skull?
Tror du på min förklaring om hur demonmord fungerar eller tycker du att det är värt det om jag kan nattmörda ikväll för att du hellre vill riva i andra?
Ulvarna vill ju att BB7 sias, ifall han är demonen med nattmordet, så de lär ju inte gå in och stoppa det. Så om Andersson mördas är det ju av demonerna, och där är ju BB7 vår prime suspect för att vara mördaren. Om det är Octa som har ulvarnas nattmord och sen mördar Andersson så vet vi ju att BB7 är grön. Om det är någon annan som har ulvarnas nattmord och hen mördar Andersson så får vi en extra ulv på köpet.Det här är sant. Nu när vi har flera onda jävlar i sikte så förlorar de inget på att skicka in en av våra redan rödade på ett självmordsuppdrag. Det hade varit en sak att Andersson mördas av att Vimes eller nån kommer inhoppande genom smedjefönstret med giftkanyler och grejer. Då hade vi fått en onding i gengäld. Men nu får vi ju ingenting om siaren mördas. Jag tycker Andersson gömmer sig i mängden igen tills vi har hängt både Häger och Octa. Sen kan vi snacka schemalagda siarmöten igen.
Lustigt nog verkar inte Andersson själv så orolig.
Bra där. Ok, kör på.Ulvarna vill ju att BB7 sias, ifall han är demonen med nattmordet, så de lär ju inte gå in och stoppa det. Så om Andersson mördas är det ju av demonerna, och där är ju BB7 vår prime suspect för att vara mördaren. Om det är Octa som har ulvarnas nattmord och sen mördar Andersson så vet vi ju att BB7 är grön. Om det är någon annan som har ulvarnas nattmord och hen mördar Andersson så får vi en extra ulv på köpet.
Jag tycker det ser ut som att Andersson är rätt safe oavsett.
ah, du väljer teorin där 75% av nattmorden bommar av oklar anledning. Den faller ju på sin egen orimlighet.Jag räknar med att både du (eller din polare) och Octagonal (eller hans polare) kan mörda varje runda. Det behöver inte alls vara du som har mordförmågan i ditt team.
vänta va?Jag går ej till smedjan så inga planer störs.
Ni kanske har begränsat med såna där slump-mord och måste leta runt efter era offer till största delen, exempelvis. Vad jag menar är att vi inte ska slappna av bara för att den lille demonen i buren säger att det är lugnt.ah, du väljer teorin där 75% av nattmorden bommar av oklar anledning. Den faller ju på sin egen orimlighet.
Ponera att Vimes hävdar att han gick till Värdshuset när han egentligen gick till smedjan och nattmördade Impe.
Har du sett @Octagonal ? @Brynolf påstår OCKSÅ att det finns mekanismer som inte avslöjas i samtalsämnen eller regler. Sjukt va?Ni kanske har begränsat med såna där slump-mord och måste leta runt efter era offer till största delen, exempelvis. Vad jag menar är att vi inte ska slappna av bara för att den lille demonen i buren säger att det är lugnt.