Nekromanti Rakblad i håret

God45

#PrayersForBahakan
Så när det kommer till moderna ockulta spel har mina standardtaktiker och mitt research område för att öka mina karaktärers överlevnad varit terrorist inspirerad tradecraft med en sido order av underrättelsetjänst tradecraft från kalla kriget som finns tillgänglig (och lite nyare saker när det kommer till saker som The Silk Road). Och i regel har det här tjänat mig väll. Det är ju ärligt talat ganska liten skillnad mellan en cell jihadister och en grupp Hunter: The reckoning jägare och ännu mindre skillnad mellan CIA i Sydamerika på 70-talet och en Delta Green cell.

Men jag har upptäckt att jag har ett kunskaps hål har jag upptäckt. Jag läste nyligen om demonstranter som gömmer rakblad eller pianotråd i håret för att använda som vapen efter att de har blivit gripna. Och eftersom jag är en rollspelare tänkte jag, "Det där måste jag göra nästa gång jag rollspelar i nutid!", istället för "Fy fan!". Och sådana här trick saknar jag, små saker som kan ge en fruktansvärt effektiva fördelar i vissa situationer.

Och den här tråden är till för att dela med er av sådana här små fruktansvärda trick. Har ni några?

obak

Hero
Läste nånstans att kåkfarare och fotbollshuliganer gömmer rakblad i tandborstar innan dom går lös på varan.
Tydligen skall man ha två rakblad med några milimeters mellanrum, då blir det svårare att sy skadorna som uppstår.

Man kan även kila in rakblad i sulan på sina doc martins

God45

#PrayersForBahakan
obak;n91650 said:
Man kan även kila in rakblad i sulan på sina doc martins
Ohhhh.... Good stuff. Takes notes.

En kompis berättade om sin pappas kompisgäng när de var unga och gifte sig. Svensexorna överträffade varandra i hemskheter och knepiga situationer som grabbarna utsattes för. Pappan jag hörde talas om var den siste att gifta sig, och... bekymrade sig... för sin svensexa. Utöver att aldrig gå ensam med någon av de närmaste vännerna och att aldrig dyka upp på avtalade tider så hade han vikt ihop en hundralapp, stoppat i en liten plastficka, och tejpat fast denna under fotsulan. Om han placerades naken på torget skulle han åtminstone ha pengar till ett par kalsonger och en bussresa.

Cassius

Hero
Funderar du på att skaffa en teleskopbatong? Är det dyrt och olagligt? Köp då istället ett teleskop fälgkors för en hundring på närmsta biltema.

Tydligen rekommenderades ensamma kvinnor att ha ordentliga hårnålar för självförsvar, Victoriansk tid...sådär en 20-25 cm långa.

RasmusL

Champion
Kanske lite mindre trixigt men en strumpa är alltid bra att ha. Fyll den med sand och du har en lysande batong, fyll den med sten och du har ett lysande mordvapen.

Limpovicz

Veteran
Att "punga" en Colt .25 eller liknande är ju en klassiker. men jag är även partisk till Ryska KGB och GRU's leksaker från 60 och 70 talen. skokniven, paraplygeväret, läppstiftsspistolen....

när vi lirade spycraft hade jag alltid en trådsåg och en dyrk insydda i min slips. plus en cigaretthållare som blåsrör och 3 cyanidpilar dolda i ett bältesspänne

obak

Hero
Kanske mer anpassat för ett fantasyscenario, under romerska republikens dagar när det var förbjudet att böra vapen i Rom så brukade vissa politiska fraktioner gå runt detta genom att till sina skrivplattor bära långa spetsiga metallstylus. Vet inte om utrycket "Pennan är mäktigare äns värdet" kommersig av det, men ordet Stilett kommer därifrån.