Nekromanti Rakhori (spoiler för mina spelare)

BraidsMamma

Veteran
Jag har tänkt på en kampanj då RP spelar Rakhoriagenter....
tankar?
förslag?
egna erfarenheter?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"tankar?
förslag?
egna erfarenheter?"

Tankar och egna erfarenheter delar jag gärna med mig av. Förslag känner jag dock att just jag inte är så bra på att ge. Jag skriver följande på en slags punktform för att enklare kunna häva ur mig all information

"Tankar:"
Rakhori består av två delar som båda agerar för att skydda rikets intressen. Den ena delen är ansvariga för den interna säkerheten. De övervakar och säkerställer främst den inhemska byråkratin och ser till att medborgarna sköter sig.

Den andra delen är den operativa delen som utför operationer utomlands. Dessa har två typer av agenter. Den ena typen är agenter som man skickar utomlands som får bosätta sig och invänta order. Detta kan (och bör) ibland ta så lång tid som flera år. När de slutligen får signal och instruktion så slår de till. Fördelen med denna typ av operation är att omgivning oftast litar till 100% på agenten. Den andra typen är de som skickas ut med ett syfte och ett mål. Detta kan vara alltifrån informationssamling till regelrätt mord.

De Rakhori som är posterade utomlands är celluppdelade. Detta betyder att varje agent har huvudsaklig kontakt endast med sin egna grupp. Dessa grupper varierar i storlek men består i vanliga fall av ungefär 5-6 agenter.

De inhemska rakhori, samt de utländska som skickas med ett uppdrag besitter oftast mycket god utrustning. Oavsett om agenten är tränad i magi eller ej så används ändock magiska artefakter med stor flit. Thakalatribunalernas goda kunnande i demonologi gör att de utan större ansträngning kan spärra in demoner av relativt hög rang i sina artefakter. An-Thalamurs alkemister gör också sitt för att bistå Rakhori med de bästa tänkbara artefakterna. Föremål med förmågor som kort teleportation (10 m), osynlighet, förtrollade vapen, telepati m.m. är inte helt ovanliga. Missförstå mig rätt nu. Det förkommer ingen massproduktion av dessa föremål, men man kan förvänta sig att en cell har åtminstone ett par stycken att dela mellan. Om cellen är prioriterad så kan det hända att de har tillgång till kanske ett föremål var. En erkänd kompetent agent får naturligtvis betros naturligtvis med fler föremål.

Rakhori är Elit och är uppfostrade av träningsledare sedan barnsben. De är strikt övertygade att det Thalaskiska rikets fortlevnad är det viktigaste tänkbara och de lyder så gott som alltid blint. Rakhori försöker fånga upp barn av så många olika etniciteter som möjligt för att kunna få agenter som smälter in i så många kulturer som möjligt. Så var inte förvånad att se en hel del icke-neromenzer på ett rakhorimöte.

"egna erfarenheter?"

Inte många ännu. De Rakhori som har använts har varit icke-sovande agenter i Perina som har haft en stor mängd agendor. Bland annat har de som prioritet att fånga in och fråga ut rollpersonerna för att möjligen sedan göra sig av med dom. Ett antal personer står på hit-listan (bland annat administraten själv, överbefälhavaren Ceviel Teni efdiv samt Primoden över Perina). Agentarna är fem till antalet och är mycket diversifierade. Alltifrån fagra kvinnor tränade i psykotropi till en lätt pyromanisk halvcirefalier som stammar så fort han försöker ljuga (men är en av de bästa svärdsfäktarna på den ikamriska halvön). Eftersom Perina är ett så högprioriterat område för Rakhori så är alla utom en tränade i magi och de har en veritabel uppsjö av magiska artefakter.

En av dessa artefakter har mina spelare kommit i kontakt med och det är ett armband som tillåter en kort 10 meters-teleportation. Denna har använts gång på gång för att kvickt undvika eller överraska rollpersonerna. Den vanligaste manöverna är att de teleporterar upp sig på närmsta hustak och därifrån tar sig vidare.

akhori gör sig otroligt bra för paranoiaspel. Jag lovar, så fort du slänger in den första Rakhorin som kan anta andra personerns ansikten, då har du paranoia på burk :gremwink:

/Naug, använder och kommer använda sig av de små rakharna :gremsmirk:

HerrBjörn

Warrior
akhori gör sig otroligt bra för paranoiaspel. Jag lovar, så fort du slänger in den första Rakhorin som kan anta andra personerns ansikten, då har du paranoia på burk
Jag har ingen erfarenhet alls från Rakhori men vaddå anta andra personers ansikten??
Snackar vi Rotraxdyrkande lekare eller vad?

Hur som helst så låter det som jävligt intressant idé det där
med Rakhorispioner då mycket magi och Demonologi får
va med i leken...
Keep up the good work :gremlaugh:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Magiska effekter och dvärgiska krypton

"Snackar vi Rotraxdyrkande lekare eller vad?"

Motsvarande kraft, men formaliserad till en besvärjelse eller (troligare) till en ritual. Effekten står förvisso inte i M&M, men det har aldrig stoppat den driftiga spelledaren :gremwink: Det har iaf aldrig stoppat mig, jag har redan slängt in en karaktär som brukade den magin. (Vilket påminner mig att jag borde skriva ned effekten på papper...)

Fast man vill inte heller hänga upp sig alltför mycket på magi. Merparten av Rakhoris styrka ligger trots allt i det ickemagiska. Att kunna smälta in i många olika sociala och kulturella sfärer, att kunna göra sig omärkt. Att förstå och tolka att möjlig och halvt omöjlig information. Kommunikationen hem sker fortfarande med värdsliga medel (post, eller motsvarande) och denna är naturligtvis som all viktig information krypterad eller chiffrerad. Inte helt omöjligt att Rakhori har ganska imponerande krypteringssystem även fast jag tror att det är dvärgarna som besitter de mest svårlösta krypteringsteknikerna.

/Naug

HerrBjörn

Warrior
Re: Magiska effekter och dvärgiska krypton

Fast man vill inte heller hänga upp sig alltför mycket på magi. Merparten av Rakhoris styrka ligger trots allt i det ickemagiska. Att kunna smälta in i många olika sociala och kulturella sfärer, att kunna göra sig omärkt. Att förstå och tolka att möjlig och halvt omöjlig information. Kommunikationen hem sker fortfarande med värdsliga medel (post, eller motsvarande) och denna är naturligtvis som all viktig information krypterad eller chiffrerad. Inte helt omöjligt att Rakhori har ganska imponerande krypteringssystem även fast jag tror att det är dvärgarna som besitter de mest svårlösta krypteringsteknikerna.
okej..okej..okej..
Som jag tidigare sagt så vet jag typ inget om Rakhori men
nu blev helt plötsligt (otippat) ännu mer intressanta i mina ögon..
Var kan man läsa mer dessa spioner och anser DU
att det är seriöst att göra en Rp som tillhör detta "förband"
lr vad man kallar det..
( eftersom min spelargrupp har alla böcker som någonsin släppts till eon så är det bara att säga vilken bok som innehåller info om dessa Rakhori-spy`s )

trinker

Warrior

Du kan läsa mer om Rakhori i senaste nummret av Fenix.

Jag tycker att man ska kunna få lira en Rakhori. Det är ju ascoolt :gremlaugh:

Snart kommer Drakar !!

GrottrolletNaug

Swashbuckler

"Som jag tidigare sagt så vet jag typ inget om Rakhori men
nu blev helt plötsligt (otippat) ännu mer intressanta i mina ögon..
Var kan man läsa mer dessa spioner och anser DU
att det är seriöst att göra en Rp som tillhör detta "förband"
lr vad man kallar det.."

För det första så är allt jag vet om Rakhori så gott som mitt egna material. Så jag har inte riktigt läst mer än det som står i Geografica Mundana under Thalamur-kapitlet.

Sen att spela Rakhori ser jag inget problem med, om spelarna bara kan klara av det. Rakhori har liksom fått sitt medvetande och sin "fria vilja" (eller vad man ska kalla det) dominerad och vriden till att bli tjänare till den thalaskiska staten sedan barnsben. Metoden är helt vanlig hjärntvättning (vissa skulle nog bara kalla det sträng uppfostran, men den är lite mer genomtänkt än så). Så om spelarna känner att de kan spela några som inte kan tänka sig att gå emot sin arbetsgivare och Thalamurs intressen, så är det klart att han borde få spela. Däremot så kan det nog vara klokt att då köra ett helt renodlat Rakhoriäventyr där alla spelare spelar Rakhori. Detta främst med tanken på att en blint tjänande Rakhori oftast skär sig rätt duktigt med de flesta spelgrupper.

/Naug

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Missbruka inte NT-möjligheten

Ett inlägg bör alltid bidra till diskussionen. Därför så ser moderatorer och admins på NT-inläggen mest som ett undantag då man faktiskt skulle föredra att folk sa någonting längre istället. Men NT-inlägg är ok så fort dom bidrar till diskussionen.

Missförstå mig rätt nu. Jag tycker att det är väldigt trevligt att få komplimanger och tackar för det :gremsmile: Men ändå så måste jag undanbe dig att skriva ett inlägg som inte för diskussionen i tråden vidare.

/Naug, modererar

Zug209_ivenhoe

Warrior

Jag har planer på att spela en "hemlig" rakhori agent dvs ingen annan vet om att han är agent. Om mam bara är diskret borde det gå.