"tankar?
förslag?
egna erfarenheter?"
Tankar och egna erfarenheter delar jag gärna med mig av. Förslag känner jag dock att just jag inte är så bra på att ge. Jag skriver följande på en slags punktform för att enklare kunna häva ur mig all information
"Tankar:"
Rakhori består av två delar som båda agerar för att skydda rikets intressen. Den ena delen är ansvariga för den interna säkerheten. De övervakar och säkerställer främst den inhemska byråkratin och ser till att medborgarna sköter sig.
Den andra delen är den operativa delen som utför operationer utomlands. Dessa har två typer av agenter. Den ena typen är agenter som man skickar utomlands som får bosätta sig och invänta order. Detta kan (och bör) ibland ta så lång tid som flera år. När de slutligen får signal och instruktion så slår de till. Fördelen med denna typ av operation är att omgivning oftast litar till 100% på agenten. Den andra typen är de som skickas ut med ett syfte och ett mål. Detta kan vara alltifrån informationssamling till regelrätt mord.
De Rakhori som är posterade utomlands är celluppdelade. Detta betyder att varje agent har huvudsaklig kontakt endast med sin egna grupp. Dessa grupper varierar i storlek men består i vanliga fall av ungefär 5-6 agenter.
De inhemska rakhori, samt de utländska som skickas med ett uppdrag besitter oftast mycket god utrustning. Oavsett om agenten är tränad i magi eller ej så används ändock magiska artefakter med stor flit. Thakalatribunalernas goda kunnande i demonologi gör att de utan större ansträngning kan spärra in demoner av relativt hög rang i sina artefakter. An-Thalamurs alkemister gör också sitt för att bistå Rakhori med de bästa tänkbara artefakterna. Föremål med förmågor som kort teleportation (10 m), osynlighet, förtrollade vapen, telepati m.m. är inte helt ovanliga. Missförstå mig rätt nu. Det förkommer ingen massproduktion av dessa föremål, men man kan förvänta sig att en cell har åtminstone ett par stycken att dela mellan. Om cellen är prioriterad så kan det hända att de har tillgång till kanske ett föremål var. En erkänd kompetent agent får naturligtvis betros naturligtvis med fler föremål.
Rakhori är Elit och är uppfostrade av träningsledare sedan barnsben. De är strikt övertygade att det Thalaskiska rikets fortlevnad är det viktigaste tänkbara och de lyder så gott som alltid blint. Rakhori försöker fånga upp barn av så många olika etniciteter som möjligt för att kunna få agenter som smälter in i så många kulturer som möjligt. Så var inte förvånad att se en hel del icke-neromenzer på ett rakhorimöte.
"egna erfarenheter?"
Inte många ännu. De Rakhori som har använts har varit icke-sovande agenter i Perina som har haft en stor mängd agendor. Bland annat har de som prioritet att fånga in och fråga ut rollpersonerna för att möjligen sedan göra sig av med dom. Ett antal personer står på hit-listan (bland annat administraten själv, överbefälhavaren Ceviel Teni efdiv samt Primoden över Perina). Agentarna är fem till antalet och är mycket diversifierade. Alltifrån fagra kvinnor tränade i psykotropi till en lätt pyromanisk halvcirefalier som stammar så fort han försöker ljuga (men är en av de bästa svärdsfäktarna på den ikamriska halvön). Eftersom Perina är ett så högprioriterat område för Rakhori så är alla utom en tränade i magi och de har en veritabel uppsjö av magiska artefakter.
En av dessa artefakter har mina spelare kommit i kontakt med och det är ett armband som tillåter en kort 10 meters-teleportation. Denna har använts gång på gång för att kvickt undvika eller överraska rollpersonerna. Den vanligaste manöverna är att de teleporterar upp sig på närmsta hustak och därifrån tar sig vidare.
akhori gör sig otroligt bra för paranoiaspel. Jag lovar, så fort du slänger in den första Rakhorin som kan anta andra personerns ansikten, då har du paranoia på burk
/Naug, använder och kommer använda sig av de små rakharna