Nekromanti Raritetsrollspel i din hylla ?

MrG

Swashbuckler
Raritetsrollspel i min hylla

Soap RPG är mest raritetigt då jag fick specialbeställa det via Alvglans och inte sett det i Sverige i övrigt, Spies, Adventures and Pirvate Eyes (tror jag det heter) är nog också ovanligt och Space 1889 är en stolthet i hyllan.

Johan K

Gammal & dryg
0_0

ELDADE UPP KARTONGEN OCH SPELET!
Auughhh !
Om jag hade gjort nått liknande när jag börjat & vetat vad man visste nu. så skule jag gräma mig å´det jävligaste för all tid & evighet !!

Big Marco

Läskig
Mina spel i bilder (urval)

Här följer ett urval som täcker in kanske 25% av spelen jag äger. Bilderna berättar med all önskvärd tydlighet att det är dags att skaffa sig en ny kamera. ,-)

Och denna killen skyddar dem alla:

Big Marco

Läskig
Dallas, the RPG

Spel från 1980. Man får med stats på alla karaktärerna i såpan (JR rular!), samt kartor på Southfork, Ewing Oil, etc. Gediget, men kanske lite snävt, rollspel i box med en hel del handouts. Jag har för mig att man får med 8 scenarier eller liknande dessutom.

Pom

Swashbuckler
Re: Tradition?

Jo, faktiskt har även Tradition legat i Gamla Stan, på Österlånggatan 10. Men redan 1983 flyttade det till Östermalm.

Fast jag har inte varit med så länge, så det här var jag tvungen att kolla upp i Sinkadus #1. :gremsmirk:

Jag tycker det är bra att Magnus tar upp farorna med CoC. Redan en snabb bläddring i reglerna kan uppenbarligen framkalla farliga psykoser - här akut pyromani.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Dallas, the RPG

Är spelet på något sätt anpassat för att spela intrigerande oljemiljonärer, eller är det bara ett vanligt system för äventyrande som lite hjälpligt har modifierats för att fungera i en helt annan miljö?

/tobias

MrG

Swashbuckler
Re: Tradition?

Darn! Jag som trodde den lilla lokalen var deras första... men 1983 var innan min tid som rollspelare så det får ursäkta min ovisshet.

Gasten

Warrior
Västmark 3 Printed Edition!

Nåja, det har hunnit bli slutsålt iaf...

Annars har jag väl inte så mycket mer...

Eller jo, Discworld RPG Powered by GURPS.

/Gasten som räknade upp 2/3 av alla tryckta rollspel han äger.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Mina spel i bilder (urval)

Med du, alltså...
Bara de bilderna på dina spel är på ett ugefär dubbelt så många spel som jag äger totalt.. :gremsuck:

Hursomhellst, är ju inte anant än lite imponerad av sammlingen din !! Då speciellt av Madonna & Legioner-böckerna.

Gordeg

Hero
Re: Mina spel i bilder (urval)

25% av samlingen... låt mig räkna efter... hmm... aha! Jag kommer fram till att antalet spel du äger måste vara "skitmånga".

Fast egentligen skrev jag det här inlägget barför jag ville berätta att jag också äger alla soloböckerna om magikern Silverstjärna.

Gordeg

Johan K

Gammal & dryg
Aauuuuggghh !!

Ok, tor jag just hörde min absoluta spel-som-jag-aldrig-kommer-att-spela-gräns sprängdes flera gågnger om...
Detta är ett spel som jag nog aldrig i h-vete kommer att spela. Inte enns under hot om absurda mängder trubbigt våld a´la Herman Hedning-stuk..

/ Johan K, skanderar: Våga vägra spela Dallas rpg-spelet !

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Aauuuuggghh !!

/ Johan K, skanderar: Våga vägra spela Dallas rpg-spelet !
Med tanke på när det släpptes är väl risken ytterst liten att du en tälls inför tvånget... :gremwink:

ironman

Veteran
Re: Monsterboken

Jorå, den är hel (förutom två lösa sidor, då, men det räknas väl inte just detta sammanhang :gremlaugh: ) /gabriel

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Monsterboken

Vafasen, jag har både MB och MB2 i helt skick.

Däremot lyckades jag faktiskt sälja mitt gamla, sönderfallna, ex av MB för 46 kr till nån desperat sate på Tradera. Snacka om blåsning - utropspriset var en tia, vilket ungefär motsvarar vad jag ansåg boken vara värd - men alla inblandade visste vad de bjöd på.

Jag tror att ryktet om Monsterböckernas grad av sönderfall är betydligt överdrivet.

Dewil