Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Re: OT-OT-OT-OT-OT säger chimpansen
För övrigt vill jag minnas att det var argentinarnas kulspruteeld som var problemet, och inte deras automatkarbiner vilket återigen skulle styrka mitt påstående om att 300 meter inte är ett realistiskt stridsavstånd för automatkarbiner.
Om jag inte minns helt fel var det väl just det som var problemet. De stod/låg stilla (eftersom de var fastskjutna), hade inte möjlighet att ta skydd och utgjorde därmed perfekta måltavlor för förberedda skyttar som hade tid att sikta ordentligt.Arfert said:Ja faktiskt... britterna råkade illa ut när de stoppades ute på hedarna ett tag... de förlorade flera officerare på det sättet.Phelan said:I så fall - är Falklandskrigets historia full av incidenter där man plockat varandra med automatkarbiner på 300 meters håll med bara ett par skott?
/ Phelan
För övrigt vill jag minnas att det var argentinarnas kulspruteeld som var problemet, och inte deras automatkarbiner vilket återigen skulle styrka mitt påstående om att 300 meter inte är ett realistiskt stridsavstånd för automatkarbiner.