Ett träd absorberar nästan bara mineraler och liknande från jorden, de gräver ju knappast någon grop! Det mesta absorberas från luften. Där ibland koldioxid.
Kol, syre och kväve. Lägg till väte och en handful av mineraler och du har råmaterialet till en människa....eller en alien.
Jo, du har rätt. Jag får väl ursäkta mig med att jag var för trött när jag skrev...
Träd tar naturligtvis kol från luften. Men det förklarar fortfarande inte varifrån Aliens för sagda mineraler ifrån...
Och när det gäller en alien. Du utrotar alla djur som är större än en katt. Det lämnar infrastruktur och mikrobiologi närmast intakt. Det gör inte bomber.
Jag undrar hur mycket av mikrobiologin de kommer lämna intakt... mikroorganismer är ju ett uppenbart sätt att slå
mot Aliens, så även om du inte anfaller med B-stridsmedel så kommer de nog att användas iaf...
Och om Aliens ska kunna döda folk som låser in sig så lär de inte lämna mycket till byggnader kvar heller!
Och hur man lagrar energin? De ämnen som kan bli syror har ofta en väldigt hög energinivå. En aliens "blod" kan mycket väl innehålla extremt mycket energi.
Fett har också ett väldigt högt energiinnehåll. Hur länge klarar sig småbarn utan mat? Tänk på att Aliens inte äter när de växer heller...
Och när det gäller om det blir en syra pågrund av kontakt med luft. Det kan mycket väl vara så att den reagerar med kontakt vid kol, syre eller kväve. Allihopa är ingredienser i organiska syror.
Syre <=> Luft. Eller var det något annat du tänkte på? Om det inte var syre, tänk på att metaller innehåller ganska dåligt med organiska ämnen (utom stål då, men det ska mycket till för att reagera med det!).
/Henrik
Och krille svarade på varför man inte använder bakterier eller virus. Det är så enkelt att något går snett. Ett ägg och stora varelser är ju trots allt hyggligt lätt att hantera om man vet hur. I Dark Horse så använder man sig av feromoner för att verka ofarlig till exempel.
Ganska segt om de man använder dem mot upptäcker något ämne som gör så att Aliens inte anfaller...
Men har jag inte bevisat min poäng vid det här laget, nämligen att Definitivt inte kan vara naturliga, utan en jätte-hightech designervarelse?
/Henrik