Feedback
Lite tråkigt att alla varelser har värdena 3,4,5,6 och 7 på GE. (förutom människorna, då) Det synns så tydligt att du velat göra alla raser "lika bra". Det finns ju elegantare sätt att jämna ut och balansera detta spelmässigt. Men ok, det där är ju bara en rpg-makares åsikt. I själva spelet spelar det ju ingen roll.
Gillar att jättarna inte är boffiga. Mycket bra och kul.
Men det viktigaste och mest anmärkningsvärda med ditt spel är förstås elementen. Det här är ju det som får din värld att leva, stå på egna ben osv. Helt klart anledningen till varför jag drivs att vilja spela ditt spel, kan systemet inte utvecklas mera? Fler element, kanske? Kan varelser med olika anlag utvecklas på olika sätt?
Det står att alla "mänskliga varelser" har ett element. Du menar inte bara männsikor, va? Du menar väl alla människoliknande raser (feyns, jättar, gnomer...), men inte djur och monster, va? Det tycker jag, i alla fall.
Men jag tycker förändringarna ska ligga mer på det påtagliga planet. Att vindfolk blir omgärdade av luftströmmar och att eldfolk får högre kroppstemperatur känns svårt att relatera till. Psykologiska förändringar känns intressantare. Du borde spela mer på den gamla psykologiska modellen med sangviniker, pykniker, koleriker och melankoliker.
Luft=Sangviniker. Dessa är glada, optimistiska, sorglösa och tar dagen som den kommer.
Eld=Kolerkier. Dessa är hetsiga, frenetiska, temperamentsfulla och utåtriktade.
Vatten=Melankoliker. Dessa är ångestladdade perfektionister, poetiska och känslosamma.
Jord=Pykniker. Dessa är lugna, kontemplativa, harmoniska och stillsamma.
De flesta av dessa idéer hade du ju redan fått in i ditt system, varför inte låna mera?
Jaja, kommer ja på något mera, så...
/Rising