wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
This one goes to eleven. [NT]
notext
notext
Precis, jag håller med. Har för mig att det var en av anledningarna till att vi valde en sexgradig skala när vi startade siten. Förutom det uppenbara att det är passande att visa betygen med tärningar.krank said:Varför är det bra att recensenter kan fega ur och inte tycka något om det de recenserar? Att sätta en trea är lika med att inte tycka nånting, liksom. Då kan man lika gärna låta bli =)
Absolut! Men många av de femgradiga skalorna i diverse tidningar fuskar dock lite åt det sexgradiga hållet. Det är ofta betyget 2 som är "godkänt" eller liknande. Och sedan ger man 0-betyg ibland, utanför skalan, s a s. En överkryssad geting, ett minustecken, etc.krank said:Femgradiga skalor finns överallt, används överallt. Och det är helt korrekt, och dessutom en god poäng. Vi är vana vid femgradiga skalor.
En god poäng.Hakanlo said:Absolut! Men många av de femgradiga skalorna i diverse tidningar fuskar dock lite åt det sexgradiga hållet. Det är ofta betyget 2 som är "godkänt" eller liknande. Och sedan ger man 0-betyg ibland, utanför skalan, s a s. En överkryssad geting, ett minustecken, etc.
Ja, jag skulle kunna använda en en 0-5a, även om det känns konstigt.krank said:Skulle Möller kunna acceptera en sexgradig skala som börjar på 0? Övriga? Spontant gillar jag lösningen; det är det bästa av två världar =)
Samma här. Jag röstar för t6:ans återkomst.Möller said:Ja, jag skulle kunna använda en en 0-5a, även om det känns konstigt.krank said:Skulle Möller kunna acceptera en sexgradig skala som börjar på 0? Övriga? Spontant gillar jag lösningen; det är det bästa av två världar =)
Är verkligen all denna information värdefull nog för att ha med i ingressen? Produkt, skapare och format kan jag hålla med om, men betyg, omfång, produktlinje (och definitivt ISBN) är inte riktigt uppgifter som förmår mig att klicka på "read more". Om det nu inte ska finnas löpande text i ingressen så föredrar jag att hålla infoblocket mer minimalistiskt.krank said:Jag funderar på om man skulle ha med ISBN också, men det känns lite överflödigt. Jag trivs nog med blocket så som jag presenterat det; det kan få representera ett "minimum", så kan man lägga in ISBN och sånt om man vill. Ibland kanske "Produktlinje" är relevant också, typ "Gurps" eller "Bortom".
Jag håller med. Man kanske bara har med omfång och sånt i ett lite större infoblock i själca artikeln?Bearnie said:Är verkligen all denna information värdefull nog för att ha med i ingressen? Produkt, skapare och format kan jag hålla med om, men betyg, omfång, produktlinje (och definitivt ISBN) är inte riktigt uppgifter som förmår mig att klicka på "read more". Om det nu inte ska finnas löpande text i ingressen så föredrar jag att hålla infoblocket mer minimalistiskt.
Nej, men det är möjligtvis något som det kan vara värt att återinföra.Dimfrost said:Finns konceptet med officiella recensioner fortfarande kvar, alltså att vissa recensioner är redaktionens/sajtens officiella?
Bearnie said:Nej, men det är möjligtvis något som det kan vara värt att återinföra.Dimfrost said:Finns konceptet med officiella recensioner fortfarande kvar, alltså att vissa recensioner är redaktionens/sajtens officiella?
Mycket av Gardeners artikelfixar försvann i systembytet, däribland officiella recensioner och möjligheten att kommentera (som jag också saknar). Teknisk redaktör och ägare får gärna uttala sig om möjligheten att utveckla dessa områden. Kostar lösningen pengar kan det uppenbara sig en möjlighet att med hatt i hand äska pengar från den fina förening som sidans användare bildat.
Jag med om det är så att det är redaktionens intressen... skulle det vara att tillräkligt många har röstat på att en person ska vara sanktionerad så ok, särskilt om det är först in först ut på begränsat antal sanktionerade platser, då kan man om det behövs rösta in personen igen på antingen deras artiklar medans och efter sanktioneringen eller bara de efter... men det är bara min åsikt...krank said:Jag ser nog ogärna "sanktionerade recensioner; det är inte som att redaktionen har nån enhetlig rollspelssyn eller så; jag tvivlar på värdet hos en sådan funktion.
Kommentarer kan jag fixa på en timme; det är inga problem. Om vi vill ha den funktionaliteten.
Om man nu ändå har betyg, kanske kan man få ge sitt eget alternativa betyg om man skriver en kommentar? Det skulle möjligen kunna nyansera betygsättandet något, och eventuellt kan det ge ett genomsnittligt/median-betyg. (Givetvis kan man ge betyg i fritext bäst man vill, men vore lite kul med en funktion...)krank said:Kommentarer kan jag fixa på en timme; det är inga problem. Om vi vill ha den funktionaliteten.
Varför skriver man då inte bara en egen recension? Det är inte som om det är särdeles svårt, och vi har ingen minimilängd på recensioner.Hakanlo said:Om man nu ändå har betyg, kanske kan man få ge sitt eget alternativa betyg om man skriver en kommentar? Det skulle möjligen kunna nyansera betygsättandet något, och eventuellt kan det ge ett genomsnittligt/median-betyg. (Givetvis kan man ge betyg i fritext bäst man vill, men vore lite kul med en funktion...)
Jag tycker kommentarer är guld värt. Att diskutera kring produkter i anknytning till recensioner känns mycket vettigt.krank said:Bearnie said:Nej, men det är möjligtvis något som det kan vara värt att återinföra.Dimfrost said:Finns konceptet med officiella recensioner fortfarande kvar, alltså att vissa recensioner är redaktionens/sajtens officiella?
Mycket av Gardeners artikelfixar försvann i systembytet, däribland officiella recensioner och möjligheten att kommentera (som jag också saknar). Teknisk redaktör och ägare får gärna uttala sig om möjligheten att utveckla dessa områden. Kostar lösningen pengar kan det uppenbara sig en möjlighet att med hatt i hand äska pengar från den fina förening som sidans användare bildat.
Jag ser nog ogärna "sanktionerade recensioner; det är inte som att redaktionen har nån enhetlig rollspelssyn eller så; jag tvivlar på värdet hos en sådan funktion.
Kommentarer kan jag fixa på en timme; det är inga problem. Om vi vill ha den funktionaliteten.
Jo, kommentarer vore väldigt bra att ha.Jag tycker kommentarer är guld värt. Att diskutera kring produkter i anknytning till recensioner känns mycket vettigt.
Jo, det var lite det jag tänkte; det blir alltså ett separat kommentarsystem. Fördelen är att vi får kommentarer NU, nackdelen är att OM gardener hinner/orkar skriva ett plugin som kopplar kommentarer till forumsystemet så blir vi i den vevan antagligen av med de kommentarer vi skrivit, när vi byter system.Gardener said:Helst skulle jag vilja se kommentarerna på forumet, som förut. Men det kanske är bättre att kommentarer enbart på artiklarna nu, än att vänta på att jag skulle få för mig att koda kopplingen till forumet...
Det skulle jag också vilja ha.Gardener said:Jag skulle vilja ha något där alla kan skriva en recension och ge ett betyg på produkter. Sen kan ett medel av allas betyg visas på produktsidan.