Inlägg 2 av 10
Jag yxar mig igenom inlägget så får vi se vad byn kan komma fram till.
Trasan said:
Det här är K.K's tredje inlägg och redan här visar han på förvirring eller så sitter han helt enkelt inte på info som vi andra verkar ha.
Mitt inlägg är alltså följande: "Vad köper du och varför skall inte Mukwa outa åsikter?"
Alltså, vad är det Hastfer köper i Mukwas inlägg är min fråga och varför skall inte Mukwa (som är min främsta misstänkta) outa åsikt.
Det grönande i Mukwas inlägg är:
Jag är en tomtenisse som vill rösta ut de som har nästlat sig in. vilket inte ens är ett exakt citat ur rollen Mukwa har tippar jag på.
Mina misstankar mot Mukwa kvarstår eftersom jag är av den åsikten att snacket om rolloutning är ulvigt eftersom det endast kan leda till att powerroller kommer upp till ytan (eller att det är helt ovidkommande med roller eftersom vi får citera dem rakt av enligt reglementet), men nog om detta för ett tag skriver jag men Hastfer lyfter då upp det hela ännu mer tydligt.
Hastfer said:
Han säger att han är tomtenisse, vilket jag är. Men han lägger även till det som står inom parentes bakom rollen.
Detta startar så klart parentes-härvan. Att jag tycker att Mukwa är skum har fortfarande inget att göra med att han skriver ut att han vill rösta ut infiltratörerna som har nästlat sig in.
Mitt inlägg här förklarar det rätt tydligt:
K.K inlägg 6
Jag är alltså den första som skriver EXAKT hur alla bybors rollpm ser ut. (Har jag fel? Om det finns andra roller vilket jag inte tror så håll det för er själva)
[COLOR=#33CC00 said:
Hastfer[/COLOR]]Men ja, mitt ser exakt ut som ditt.
Hastfer kollar över parentesen och ser att han goofat sig lite. Brynolf är fortfarande rätt misstänkt från min sida med tanke på att han kört rätt hårt på parentesen också. Men det kan jag snacka om sen.
Hastfer tycker att jag borde ha kopplat:
Jag är en tomtenisse som vill rösta ut de som har nästlat sig in. och gröna Mukwa tack vare det. Jag var inte riktigt av den inställningen med tanke på att jag tyckte Mukwa skrivit rätt ulviga inlägg med snack om att outa roller. Att en ulv skriver
Jag är en tomtenisse som vill rösta ut de som har nästlat sig in. är ju inte otänkbart på nått vis eller? Det är ju till och med fullkomligt rimligt att en ulv skriver att han dels är tomtenisse och dels att han vill rösta ut de som nästlat sig in (ulvarna).
Hade Mukwa skrivit:
ROLL: TOMTENISSE – du vill rösta ut Infiltratörerna! hade jag kanske reagerat på annat vis däremot. Det har jag ingen aning om.
Trasapa said:
Jag och Hastfer kände direkt igen vad Mukwa menade när han skrev att han ville "rösta ut de som nästlat sig in" men K.K fattade inte alls poängen. Detta kan ju vara så enkelt som att vi alla inte har samma text efter vår roll.
Kollar vi i K.K´s inlägg 6 så släpper K.K på facit. Efterföljande spelare är: Hastfer (som är grön), Basse (som är grön) och som tredje tomte Mukwa.
Kanske är fler som har bekräftat att de har exakt samma roll som K.K? Hur som så glider den här anklagan av mig.
Jag tror nu att ALLA bybor har EXAKT samma text så den vinklingen Trasapa gör här känns ju sådär. Har Trasapa exakt samma text? Jag som bybo ansåg inte att "rösta ut de som nästlat sig in" grönande när jag hade andra pings på Mukwa.
Trasan said:
Långt senare så är K.K fortfarande inte på det klara med vad som gör Mukwa grönare med sitt uttalande:
K.K´suttalande said:
Mitt rollpm säger mig att Mukwas snack om att det är sejf att outa Roller är ulvigt. Det borde Hastfer också tycka kan man ju tänka sig eftersom han köper fullt ut att Mukwa är grön hest så snart han pluppar fram att han är en tomtenisse lixom. Vad är det i Mukwas inlägg som gör honom grönare än tidigare? Att han kan tänka sig att outa lite åsikter eller att han är tomtenisse, eller vad?
Same shit. Det står ju tydligt vad jag har för feelings för Mukwas outa roll grejs. Att han outar tomtenisse som vill rösta ut de som nästla sig in är INTE grönande i mina ögon. Det är väl fortfarande rätt givet att som ulv skriva så?
Trasan said:
Däremot så kan konkel mannen gröna en hel hög med spelare utifrån en massa andra parametrar utifrån sin roll tydligen:
= Jag kan gröna andra nissar om vi börjar snacka om sånt vi gillar/ogillar på arbetsplatsen, eller i hur vår relation till tomtefar är, eller hur mycket någon gillar prinskorv.
Vad Smutsapan utelämnar är följande:
Utifrån min roll så gör jag ett antagande att andra nissar kanske kan gröna mig tack vare min inställning till kollegor och arbetsplats.
Trasan said:
Så konrad vet alltså inte vad Mukwa menar när han säger att han vill rösta ut infiltratörerna men hans roll verkar istället innehålla en väldans massa olika information, allt ifrån relation till tomten, arbetsplatsmoral till hur mycket en gillar prinskorv. Återigen, ett väldigt vitt område där K.K senare har mycket spelrum att plocka fram rätt åsikt ur.
Har inget med min roll som tomtenisse att göra utan jag gör antaganden utifrån min roll. Alltså, utifrån allt som står i mitt pm där jag tror mig kunna gröna andra spelare som inte diggar fjäsktomtar.
Trasapa said:
Sen är det det här med dubbla budskap som jag var inne på tidigare som sedan gjorde att K.K kastar en röst på mig för att jag tar upp. Som nu senare fler har varit inne på:
Detta är mina dubbla budskap:
1. Jag har snas men jag är inte villig att bjuda bort den till tomtefar. Sånt smör och sug får nån annan tomte hålla på med.
2. Jag är inte alls skeptiskt inställd gentemot tomtefar.
Trasans tolkningar said:
Jag tog det helt enkelt som att det var skrivet mer som en aversion mot tomtefar själv än mot något sorts sexuellt umgänge.
Nu är han inte ens skeptisk mot tomten. Inte riktigt känslan jag fick från tidigare citat. Det var det här jag menade med att jag läste dubbla budskap.
Om nu inte K.K själv gillar tomten varför vill han lura ut de som gör det? Lika som Brynolf letat efter kvinnor när han själv är kvinnohatare. Har de två fått samma tankegång att leta efter sin motsats istället för sina jämlikar?
Hur Trasan har tolkat det kan ju inte jag beskyllas för. Jag har snas är ett svar till Brynolf som vill veta vad jag har för kön. Sånt smör och sug är min outning med tanke på att jag ville få ut min åsikt rätt tidigt och förtäcka den på snyggt vis. Att jag anser att det finns tomtenissar som fjäskar för tomtefar är inget det går att tvivla på utan det har jag hela tiden varit rätt tydlig med.
Jag har aldrig skrivit att jag varit skeptisk till tomten. Jag har flera (tror jag) gånger skrivit att jag inte har nått emot tomten. Om jag har skrivit att jag är skeptisk mot tomtefar var god ta fram det. Om jag har skrivit att jag smörar för tomten var god ta fram det. Om jag skrivit att jag älskar tomten var god ta fram det. Det ända jag har gjort är att brödsmula min åsikt om mina kollegor som fjeskar för tomtefar och jag har rätt öppet sökt efter sånna i hopp om att kunna gröna någon annan bybo.
Jag har inte någonstans försökt lura ut något attsäga att dom inte gillar tomten. Jag har öppet sökt efter tomtenissar som fjäskar/smörar/suger tomten. Inget annat.
Trasapa said:
Så att hastfer kan bekräfta att han har samma textrad som Mukwa är inte grönande?(jag har också gett mukwa medhåll men det vill inte K.K ta upp)
Men att K.K sitter med info om prinskorvar kan helt uppenbarligen vara grönande..
Han vill alltså förringa vikten av parentesen(som visade sig inte vara en parentes) eftersom den tydligen klämmer åt konkel.
Intressant att du har samma textrad som Mukwa precis som Hastfer som har EXAKT lika som mig visar det sig i ett senare skede. Mukwa har också EXAKT lika som mig visar det sig i ett ännu senare skede och vår hängde broder Basse har också EXAKT lika som mig visar det sig i ett senare skede.
Att jag inte grönar Mukwa för att han är tomtenisse som vill rösta ut de som nästlat sig in är väl snarare en god inställning till byboskap än nått annat. Jag jagade Mukwa av andra anledningar så om han skriver "jag är tomtenise" så kommer jag ju inte tro honom. Det vore ju idioti.
Gällande information om prinskorvar skriver jag exakt: "eller i hur vår relation till tomtefar är, eller hur mycket någon gillar prinskorv."
Alltså, utöver kollegor och arbetsplats som jag nämner först (det av vikt) så lägger jag till ett ELLER eftersom jag är bybo och inte vill vara öppen som en bok att läsa för ulvarna.
Utöver detta var det lite mer saker men det får Trasan lyfta upp nu i R2. Det handlar mest om att Brynolf och jag har pysslat med liknande fuffens eller nått.