Jag funderade lite över att det är så trist att lägga en handling på att parera. Det ena gav det andra och till slut snubblade jag över ett frö till en idé.
Tänk att man har en försvarsbuffert. En plats där fiendens skada samlas upp, innan den leder till dödliga sår.
Säg att jag har försvarsbuffert 3 och 6 kroppspoäng. Nån jeppe gör 5 i skada på mig. 3 hamnar i bufferten och 2 dras ifrån kroppspoängen.
När det är min tur har jag 0 i försvarsbufferten. Jag kan då använda en parera-handling för ta bort skada i bufferten. Säg att jag tar bort 2, då har jag FB:2 och KP:4.
Fördel: Kan leda till intressanta val.
Nackdel: Känns ologiskt att ha skada hängandes på skölden.
Fråga: Tar det emot eller skulle det kunna funka?
Fråga 2: Finns det någon bättre term?
Tänk att man har en försvarsbuffert. En plats där fiendens skada samlas upp, innan den leder till dödliga sår.
Säg att jag har försvarsbuffert 3 och 6 kroppspoäng. Nån jeppe gör 5 i skada på mig. 3 hamnar i bufferten och 2 dras ifrån kroppspoängen.
När det är min tur har jag 0 i försvarsbufferten. Jag kan då använda en parera-handling för ta bort skada i bufferten. Säg att jag tar bort 2, då har jag FB:2 och KP:4.
Fördel: Kan leda till intressanta val.
Nackdel: Känns ologiskt att ha skada hängandes på skölden.
Fråga: Tar det emot eller skulle det kunna funka?
Fråga 2: Finns det någon bättre term?