Tillägg till magi: (tiden för att ändra hade gått ut)
De elementarmagiska besvärjelser som kan vara svåra att applicera till en viss grupp (t.ex FÖRTROLLA VAPEN) gäller tills vidare som de allmäna besvärjelserna gör, fast bara för de Elementarmagiska magiskolorna. (Alltså, man kan säga att extra-besvärjelserna tillhör alla tre undermagiskolor)...
Från början hade jag precis samma magiskolor som grundreglerna och tilläggsböckerna säger, men efter att jag fick tag på (och lånade) Magikerns Handbok (till DoD 4?) så upptäckte jag indelningen av magiskolorna (främst Elementarmagi) och tog snabbt upp samma system och gjorde så varje element (av de 8 i Elementarmagi) fick sin egen magiskola. Detta resulterade dock i att några magiskolor had väldigt få magier (t.ex Mörker och Värme) så jag började lägga ihop magiskolorna (t.ex Värme + Eld) och det slutade med att jag transfererade Mörker till Dödens Magi, gjorde Eld och Värme till Eld, Is (kyla), Jord och Vatten till Materia och Luft och Ljus en egen.Magi:
I magiskolor får man ingen BC och kostnaden för att höja dem är en dubblad klass 4 färdighet (ni kan tolka det som om man kollar på Yrkesfärdigheter och Sekundära färdigheter, tar ett medel och dubblar. Totalt sett lägger ihop Yrkes-kostnaden och Sekundär-kostnaden). Man använder sedan FVt i magiskolan till att använda magi, och besvärelserna kostar istället SV antal BP att köpa (eller SVx5 EP om man läser in dem).
De elementarmagiska besvärjelser som kan vara svåra att applicera till en viss grupp (t.ex FÖRTROLLA VAPEN) gäller tills vidare som de allmäna besvärjelserna gör, fast bara för de Elementarmagiska magiskolorna. (Alltså, man kan säga att extra-besvärjelserna tillhör alla tre undermagiskolor)...