Bifur
Veteran
- Joined
- 28 Dec 2015
- Messages
- 5,669
OK, jag måste bestämma vad jag ska använda och har svårt att väga Järn mot HT utan att köpa HT. Så:
- Är RP-mekaniken likadan? Alltså inga grundegenskaper, bas i färdigheter utifrån folkslag + fasta värden fördelade utifrån yrke + fria tärningar. Några uppenbara skillnader?
- Själ verkar vara borta i HT? Istället Skuld och dessutom tycks det frikopplat från Hälsa. För- nackdelar? Fungerar det som Magi-poäng?
- Magin är ju annan. Hur väljer magikern besvärjelser, en lista, X antal från start?
- Är strid likartad? Stans tycks inte finnas längre eller? Är det bra? Jag gillar tanken på stanser men får samtidigt känslan av att det kan bli krångligt i strider med många deltagare, inte minst för SL. Synpunkter?
- Är RP-mekaniken likadan? Alltså inga grundegenskaper, bas i färdigheter utifrån folkslag + fasta värden fördelade utifrån yrke + fria tärningar. Några uppenbara skillnader?
- Själ verkar vara borta i HT? Istället Skuld och dessutom tycks det frikopplat från Hälsa. För- nackdelar? Fungerar det som Magi-poäng?
- Magin är ju annan. Hur väljer magikern besvärjelser, en lista, X antal från start?
- Är strid likartad? Stans tycks inte finnas längre eller? Är det bra? Jag gillar tanken på stanser men får samtidigt känslan av att det kan bli krångligt i strider med många deltagare, inte minst för SL. Synpunkter?