I alla regelbaserade rollspel är ju regelsystemet oerhört viktigt...jag har börjat fundera på 'det perfekta systemet', och undrar vad ni tycker är bra...
Jag prioriterar främst realism och sedan enkelöhet. Inte nödvändigtvis snabbhet, men jag går efter filosofin att förarbetet, d.v.s ex. konstruerande av karaktärer kan ta praktiskt taget hur lång tid som helst, bara det snabbar upp under själva spelandet. Därför är jag för ett system som man snabbt hämtar värden från ett karaktärsblad, t.ex.
Jag planerar att basera systemet på 1T100...detta för att den känns logisk och bra, och har en hel del variationer, så att säga. Problemet hitills är allt räknande spelet kräver...
/RipperDoc
Jag prioriterar främst realism och sedan enkelöhet. Inte nödvändigtvis snabbhet, men jag går efter filosofin att förarbetet, d.v.s ex. konstruerande av karaktärer kan ta praktiskt taget hur lång tid som helst, bara det snabbar upp under själva spelandet. Därför är jag för ett system som man snabbt hämtar värden från ett karaktärsblad, t.ex.
Jag planerar att basera systemet på 1T100...detta för att den känns logisk och bra, och har en hel del variationer, så att säga. Problemet hitills är allt räknande spelet kräver...
/RipperDoc