Nekromanti Regelsystem

Azagthoth

Myrmidon
Matlagning

Tja, det skulle ju vara välkommet. Fast ännu mera välkommet skulle det vara att bli bjuden på en måltid, då CSN-pengarna är så gott som bortblåsta...

/Azagthoth

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Matlagning

*svär över att lammsteken redan är uppkäkad* Varför ska det vara så mycket termin kvar i slutet av CSN pengarna??? *förstår nada* Önskar jag kunde bjussa, men nu kan jag bara kollra bort de stackars små smaklökar som önskar dem kunde få lite smak i munnen med att drömma om lammstek, vitlök...*surrar bort i drömmarnas land* /images/icons/tongue.gif

Vilket får mig att tänka på hur sällan jag tvingar mina spelare att laga mat... Hmmm... Dem brukar inte kunna det så bra... så intressant... *ler elakt*

Lady Silver Wolf

Lasombra

Veteran
men, det gäller inte alla spel...

Ett av det enklaste spelet att konvertera är faktiskt Ars Magica i alla fall regelmässigt. Tycker jag i alla fall. Just nu använder jag reglerna i mina olika Skräckäventyr (bara för att folk inte vill spela helt frifrom)

Sodivra

Champion
Re: Men...

Knäppt!

Jag undrar om NÅGON kommer läsa detta inlägg.. Hehe.. Jag kan skriva vad jag vill..

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

Blippe

Warrior
Men...

Åjo, man kan inte vara alltför säker!

Jag tycker att det alltid är krångligt med för många additioner, specielt när värdena är över sisådär 5.
Att addera tre saker och sedan tre tärningar verkar vara en aning galet, och tar för mycket räknande...

Fast jag vill ju att tärningarna skall hoppa upp och skrika åt mig om jag lyckades eller inte... (vilket antagligen bara händer om man tar och röker på ordentligt).

Och dessutom, hur fan kan ondska vara en svaghet? Men tack, jag är stark! ;-) (nu ska vi se om jag orkar resa på mig, jävla bekväma datorstolar de hade här!)

Pale Imp

Swordsman
Angående tidsödande rollpersonsskapande; Tycker personligen att regler och tidskrävande plåttrande gällande skapandet av en rp är rätt trist.
sen är det ju också så att boffertomtar som kan varenda regelparagraf får en enorm fördel gentemot en spelare som aldrig spelat spelet förrut om det blir alltför komplicerat.