Grisodlar'n
Hero
Jag kom dragandes med den mest kände detektiven av dem alla för att visa att även engelska, klassiska deckarmysterier kan ha huvudpersoner med nävar av stål. Jag förstår inte varför du inte förstod det. Att du sedan verkar vara allergisk mot ljudet av rullande tärningar över köksbordet, rollformulär med en massa siffror och regelverk tjockare än uppslaget från Postnord får väl vara din personliga inställning om du vill. Min personliga uppfattning är att allt utan spelmoment, tärningar och regler inte är rollspel överhuvudtaget.krank;n320698 said:Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår varför du är så inställd på att tala om för mig att jag borde gilla andra saker än jag gillar...
Sherlock Holmes är på många sätt mer ointressant än Poirot och Marple, i mina ögon. Mest för att Conan Doyle är så mycket sämre än Christie på att plantera saker genom hela böckerna så att man åtminstone teoretiskt sett kan lösa problemet själv.
Men som sagt, jag förstår inte vart du vill komma överhuvudtaget. Jag gillar när jag slipper rulla tärning och bry mig om poäng. Det påverkas inte av att jag eventuellt ibland umgås med folk som tycker annorlunda. Det påverkas inte av att Sherlock Holmes ibland slogs. Jag ser inte relevansen överhuvudtaget. Det blir ju inte mer intressant för mig med tärningsslag eller action bara för att du kommer dragande med Sherlock Holmes, eller hur?