Re: Signaturen som Gud glömde.
Jag erkänner villigt att skapandet och lanserandet av D&D var väldigt viktigt för utvecklingen av rollspel, men jag ser det snarare som en form av protorollspel som fortfarande har ena foten i krigsspelen.
Och jo, det finns många som tror att Diablo, Baldurs Gate, WoW och Final fantasy är rollspel.
Väldigt många kallar D&D för rollspel. Väldigt många kallar Shebang för punk också, det betyder inte att jag behöver gå med på't.Blivit och blivit. D&D var liksom först, och detta skedde innan du ens var född. Get with the program.
Jag erkänner villigt att skapandet och lanserandet av D&D var väldigt viktigt för utvecklingen av rollspel, men jag ser det snarare som en form av protorollspel som fortfarande har ena foten i krigsspelen.
Och det är därför jag behövt ett nytt ord, eftersom jag upptäckt att det andra männsikor kallar "rollspel" är alldeles för brett för att jag ska tycka att det känsn meningsfullt att prata om rollspel alls. "Jag håller på med rollspel" kan idag betyda allt från att jag spelar WoW eller Baldfurs Gate till att jag spelar Heroquest (brädspelet), tydligen. Så jag behöver ett bättre ord. Och nu har Genesis hjälpt mig på vägen. Nu ska jag försöka sluta med det felaktiga påståendet "jag är intresserad av rollspel". Felaktigt, eftersom väldigt mycket av det som tydligen ingår i begreppet "rollspel" är sådant jag inte för mitt liv kan uppbåda något intresse för.Grejen är att ordet ”rollspel” innefattar det du sysslar med, såväl som spel som D&D.
Och jo, det finns många som tror att Diablo, Baldurs Gate, WoW och Final fantasy är rollspel.