Re: Aldrig! Aldrig, säger jag! Samantha var inte
Reportaget om rollspel i Samantha vill jag nog inte ens kommentera, men jag anser inte att du framtog i lika dålig dager som den manlige programledaren, han var hum........................
Nävål, Nördar hit och dit och lämplig reklam, läser någon här gamla Marvelserier från tidigt 80-tal? Hittade mina gamla och hittade en sida reklam för D&D i en gammal Punisher tidning.
Tyckte att den annonsen var fin, det var en serietecknad bild på ett gäng äventyrare i flashiga poser och så stod det något om "Join the adventure" eller något sådant. Det jag vill säga är, visa något som ser kul ut och som relaterar till själva spelet. När man gör reklam för en film så visar man väl inte regisörens nuna och kameran och ljudtecknikern på affischerna, så varför visa spelarna i en spelreklam.
Nu skall jag också passa på att påpeka att de flesta jag spelat med under de senaste åren, verkligen inte passar in på bilden av nördar. De som jag huvudsakligen spelat med är Punkare eller Hårdrockare som tycker att rollspel är något som är kul att hålla på med som alternativ till att surfa på nätet eller se på film. De ser det inte som något nördigt att spela WoW eller rollspel och ser inte heller ut som nördar på något sett, några håller på med musik, några med Motorcyklar osv. Dessa människor är snarare sådana som folk ser som legetimerade "Tuffingar". De "Nördar" i min bekantskapkrets som passar in på den klassiska nördmallen, ägnar sig varken åt onlinerollspel eller bordsrollspel, nej de diskuterar Linux eller diskuterar musik eller foto och kameror.
Det mesta kan anses vara nördigt och fånigt ur någons synvinkel, så varför acceptera en titel någon annan ger en.