Hopplöst fall...
...jag har kört Ad-Aware, sedan AVG. Medan de höll på och scannade fick jag hela tiden vad som ser ut som en "legal" varningsruta som sade att "System encountered spyware etc..." och slutade med "Click the icon to learn more ways to protect your files" Ingendera fann någon malware, och just som jag var klar med dem, poppade den glada rutan upp igen... som själv verkar vara malware och varnar för malware!
Första gången detta hände trodde jag, korkskalle som jag är, att det var en varningsruta som var en del av Pyttemjuk, eller min installerade virusprogram... så nog klickade jag på ikonen.
Det kom till hemsidan för ett företag som säljer anti-virus-program - verkar helt legit, men de enda program de har gratis verkar kolla ATT man har virus, man kan inte göra något åt dem med dem... vilket verkar som en försäljningsgimmick för mig.
Förbannande mig själv för att jag klickade på fanstyget körde jag Avast flera gånger - det programmet hittade en riskfylld fil, som heter samma sak varje gång, men det går inte att "låsa in den i kistan", och det går inte att "deleta" filen - Avast misslyckas. Efter att ha kört en totalscann och restart tyckte den att jag skulle köra en totalscann och restart...
Äh, jag suger. Nog kan jag ominstallera varetenda program om så krävs, men jag vet ändå inte om jag blir av med eländet...
Erik