Hej, platsen har tyvärr redan blivit fylld. Skype klarar inte fler än 6 spelare så du kan tyvärr inte vara med. Jag kan sätta upp dig på reservlistan ifall det blir en plats ledig framöver.Måns Bredelius said:Ja, om jag får plats hoppar jag gärna in. Kan på onsdag 19:00 som ni pratat om. Jag har inte spelat Mage men spelat Scion och kan World of Darkness regelsystem.
Om det går.
Kan kontakta mig på Skype: Gulaskor@gmail.com
Var vi sju med Burnmoe?God45 said:Hej, platsen har tyvärr redan blivit fylld. Skype klarar inte fler än 6 spelare så du kan tyvärr inte vara med. Jag kan sätta upp dig på reservlistan ifall det blir en plats ledig framöver.Måns Bredelius said:Ja, om jag får plats hoppar jag gärna in. Kan på onsdag 19:00 som ni pratat om. Jag har inte spelat Mage men spelat Scion och kan World of Darkness regelsystem.
Om det går.
Kan kontakta mig på Skype: Gulaskor@gmail.com
Då förstår jag.God45 said:Nej, vi var 6 med honom. Jag hade en reservlista ifall det blev en ledig plats och personen högst upp på den hoppade in. Så nu är vi 6 stycken igen.
Nice!God45 said:Här är reglerna
...and keep the successYou always re-roll 6s.
Ska det vara en skillnad eller inte?To create a magical spell you first decide what you want to do and if it is possibel with the sphere levels you have. You then talk with your gm and decides if the effect is vulgar or not. If not you roll a number of dice equal to the relevant sphere raiting. All dice that comes up 4, 5 or 6 is a succes, dice that comes up 2 or 3 have no effect and if you get any dice that comes up 1 you gain one point of paradox.
If the effect is vulgar you roll your relevant sphere dice + your relevant atribute dice dice. The difference now is that for every dice that comes up 1 you gain one point of paradox. Vulgar magic is therefore more powerfull but also more dangerous.
Oh... det här har jag inte gjort, ska jag göra det?You then get 2 dice to place however you want. These points can also be used to buy new spheres.
Ibland tyckte jag att brytningen försvann helt. Prova gör den aningens mer tydlig.Arvidos MC said:Så vi tar mellansnack i den här tråden, då?
Kul att spela, kul att du bejakar våra initiativ Goddy, det gillar jag mest. Det svåraste är att jag inte kan läsa av era ansiktsuttryck och kroppspråk när jag spelar (framförallt när jag snackar skit om era rollpersoner!), så det är svårt att göra de där subtila anpassningarna för att jivea med er.
Och att skilja på Cassius och Antemannens röster. (Recca, Zorbeltuss och Übereil har jag träffat in person)
Jag försöker göra en ungersk brytning på Nyckel. Min positiva sida tycker att det är kul att pröva att gestalta mer med rösten. Min kritiska sida tycker att jag låter som ett finskt tard som inte kan hålla brytningen konsekvent. Vad är era intryck?