Recca said:
Arvidos MC said:
Recca said:
Ibland tyckte jag att brytningen försvann helt. Prova gör den aningens mer tydlig.
Tyckte du att den tillförde något?
Jag älskar inlevelse. Sen är jag inte helt bra på det själv när det kommer till att uttrycka saker såsom sinnesstämningar med rösten (fast jag försöker). Det blir ju extra viktigt och extra inlevelsefullt när man bara har röst att gå på som i skypespelet. Ju fler som gör det, desto bättre. Min karaktär skulle kunna göra sig med en fransk brytning till exempel iom att hon är från Frankrike ursprungligen.
Inlevelse är grymt bra verktyg, den dialekten jag är bäst på vill ni nog inte höra dock och skulle vara väldigt off, förövrigt för min karaktär, hur gör man detroit-dialekt på svenska utan att göra en clown av sig?
Hade jag vetat att du var av franskt ursprung hade nog min karaktärs missriktade och oupplysta antipati mot fransoser tagit en annan riktining, men nu vet jag
.
För allihop kan jag påpeka att jag tenderar att vara ganska tyst de första mötena i rollspel, det är jag för att mer analysera gruppdynamiken och se var jag bäst passar in, sedan krånglade ju min uppkoppling av någon anledning också så jag missade en del sammanhang som jag annars kanske kunnat spela på.
Det var väldigt trevligt att spela med er och jag ser fram emot nästa gång.
/Dzerzinskij som för övrigt håller på att fippla lite på en bild för att illustrera sin karaktärs utseende lite grann.