Svaret är "ja" eller "nej". Det är en lösryckt mekanism utan kontext. Har du en kontext att bolla mekanismen mot?Måns said:Vad tror ni, kan det funka?
Det konkreta fall jag tänker mig är en besättning på ett fartyg, där RP av förklarliga skäl spenderar en hel del tid tillsammans. I övrigt, vanligt rollspelandeMarco Behrmann said:Svaret är "ja" eller "nej". Det är en lösryckt mekanism utan kontext. Har du en kontext att bolla mekanismen mot?Måns said:Vad tror ni, kan det funka?
Ja, med "hjälp med" menar jag egentligen "hjälp med att lösa".RasmusL said:Jag tycker att det ser bra ut. Relationerna är och ger agendor och är aktiva. "Hjälp med" grejen riskerar kanske att bli passiv eller reaktiv om det blir en agenda typ "bevara" men det bör gå att reglera genom uppmaningar kring hur relationerna konstrueras.
Jag ser "påtvingat" om något positivt. Det ger en riktning och fokuserar spelet på vad det ska handla om -> Drama.sodapop said:Det låter som ett spännande koncept men jag tror att det skulle kännas påtvingat många gånger - framför allt det första påståendet.
Grymt. Jag tror att den formuleringen planterar tankar kring vilken typ av problem som avses hos spelarna, bra skit.Måns said:Ja, med "hjälp med" menar jag egentligen "hjälp med att lösa".RasmusL said:Jag tycker att det ser bra ut. Relationerna är och ger agendor och är aktiva. "Hjälp med" grejen riskerar kanske att bli passiv eller reaktiv om det blir en agenda typ "bevara" men det bör gå att reglera genom uppmaningar kring hur relationerna konstrueras.
Ja, precis. Jag föredrar att säga att det (förhoppnings) uppmuntrar spelare att låta deras rollpersoner interagera.RasmusL said:Jag ser "påtvingat" som något positivt. Det ger en riktning och fokuserar spelet på vad det ska handla om -> Drama.