Nekromanti Releasefest för nytt rollspel! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Onsdag 24 mars 2004 är det releasefest för ett nytt svenskt gratisrollspel.

Tillställningen går av stapeln i rum K1 i Kulturhusets (i Stockholm förstås) bottenplan mellan 17.00 och 21.00.

Alla som kommer får ett utskrivet exemplar av spelet och erbjuds möjlighet att köpa förfriskningar och tilltugg.

Och, nej, jag har ingenting med spelet att göra. Spelets upphovsman (som f.ö. är en kvinna) tycker bara att det blir roligare ju fler som dyker upp – alltså erbjöd jag mig att pusha för evenemanget här.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Spelets upphovsman (som f.ö. är en kvinna) tycker bara att det blir roligare ju fler som dyker upp – alltså erbjöd jag mig att pusha för evenemanget här.
Du kan inte tänka dig att pusha för det genom att ge oss en ledtråd om vad det är för typ av spel?

/tobias

Gardener

Champion
Dylika saker ser jag personligen hellre bland våra nyheter än som enbart ett foruminlägg eftersom det är just det, en nyhet. Passar även i evenemangskalendern.

Låter ju klart intressant för övrigt, alltid roligt med nya rollspel så jag ska försöka ta mig dit även om det är lite dåligt datum för min del. Dessutom är det klart tufft att ha releaseparty för ett gratisrollspel.

Dante

Staff member
Om jag det visste ...

Jag vet faktiskt inte mer om spelet än jag redan avslöjat.

Dante

Staff member
Sorry! ...

Eftersom jag alltid dyker direkt in på forumet glömmer jag ibland bort att förstasidan finns.

Jag ska försöka bättra mig.

Korpen

Hero
Med tanke på bristen på information om vad det handlar om, är jag den enda som får lite rollspel.se -vibbar?
Ganska skrämmande, faktiskt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Om jag det visste ...

Du kan inte locka hit henne då så att vi kan få ställa frågor direkt till henne?

Sodivra

Champion
Ballt! Ett för oss helt okänt spel och skapare som anordnar releasefest! Verkligen synd just nu att jag inte bor i Stockholm.

Rapportera därifrån sen så kan vi ju lägga upp en nyhet baserat på det istället.. :gremwink:

alovesupreme

Veteran
ruff tuff and too raatid

Jag kommer definitivt besöka stället. Releasefester inom rollspelsindustrin är för få. Jag skulle lätt kunna sticka på en releasefest för en modul och snacka lite skit över en vattenpipa eller ngt.

Hoppas bara att det kommer lite personer och visar sitt stöd. Inte bara för tjejen och hennes spel utan även för rollspel i allmänhet också.

Skitkul grej, verkligen! Tack för tipset, Dante.

Korpen

Hero
.

Du är sjuk, vet du det?
Nåväl, jag lär väl få höra vad det hela handlade om efteråt; faktisk tacksam att jag har tenta den 25;e.

Sodivra

Champion
Re: ruff tuff and too raatid

Releasefester inom rollspelsindustrin är för få.

Du sa något liknande på irc innan vi började snacka skit om folk, och det var väldigt smart..
För det jag gillar med det här är inte bara självförtroendet och generositeten utan draget att föra in popularisering och mer sociala tendenser i vår hobby.

Hur många rollspelsreleasefester har ni sett egentligen? Det är på hög tid att rollspelshobbyn tar sin rättvisa del av acceptering och del av av vår kultur! Det är på hög tid att rollspelare kan träffas och ha det trevligt utan att det ska vara kufiskt!

Att föra ut och bredda rollspel ger mer plats åt och gynnar både de som vill utveckla och experimentera i prettoriktningar (därför tycker jag inte att en releasefest är för pretto heller, som jag tyckte mig höra på irc), och vardagsspelare.

Yay!

alovesupreme

Veteran
gad man, segrande lejon, son av Menelyek I.

<blockquote><font class="small">Citat Arvidos:</font><hr />
Det är på hög tid att rollspelare kan träffas och ha det trevligt utan att det ska vara kufiskt!
[/quote]

Sant, men faran är att alla nichade träffar känns smått kufiska så länge de inte är inriktade på att vara fest och inriktningen är musik. Men jaskiteri, jag vill bara träffa soft folk och rulla mina tärningar och ha det mys.

Dessutom är svenska spelmoduler verkligen något att fira med tanke på att de inte alls kommer ut så ofta.

Johan K

Gammal & dryg
WoW !
Det där låter ju lite coolt ju !!
Synd att man inte kan vara, för det skull vara coolt att avra där !!
MenMen, man kan väll inte få allt !!
All välgång åt det spelet iaf !

Dante

Staff member
Japp! ...

Jag, troligen Magnus, och så tyckte jag att det verkade på Kalcidis (a.k.a. alovesupreme) som om han skulle dit.

Om ni ska dit: se till att ha era Rollspel.nu-tröjor på er.

Mask_UBBT

Hero
Koolish....

När dyker ni upp och så? Eller snarare: när vore det smartas för MIG att dycka upp om jag vill få syn på er lite enkelt? :gremsmile:

/Mask - som ändå börjar äckligt sent på torsdagar...

Dante

Staff member
Jaa du ...

Eftersom jag nu är begåvad med en heltidsanställning (fr.o.m. i morgon faktiskt) åker jag direkt från jobbet och borde dyka upp nån gång kring halv sex–kvart i sex.

(När de [tidigare i dag] ringde och berättade att jag fått jobbet lyckades jag i glädjeyran välta en högtalare, slå smalbenet hårt i en stol samt skrämma vettet ur två av mina katter.

Jag kan knappt bärga mig tills i morgon: då blir jag invigd i pneumatikens underbara värld.)