Jag tänker nog så här, Alla är ju olika så om jag och tex Björn kör samma äventyr, oavsett om vi ändrar något, kommer det inte bli på samma sätt.
Om du inte menar att hela spelet enbart är textmassor som ska läsas rakt upp och ner.
Sen tolkar man saker olika, så beskrivningar kommer vara annorlunda också.
Sen gillar jag själv ganska farliga äventyr men jag hade ju inte gjort ett äventyr svårare i det här läget, inte om någon bett mig köra äventyret. Om jag köpt det eller så, absolut.
Däremot skulle jag kanske fråga Hur tänkte författaren i det här stycket, om det är oklart. Och om jag i ett ställe tänker "vore inte det här grymt" hade jag antagligen frågat om det.
Nu förutsätter jag alltså att tex Du kommit fram till mig och sagt "du jag har ett äventyr jag skrivit som jag vill ska framföras på dancon, du är ju en bra spelledare kan inte du göra det? ".
Om någon bad mig högläsa sagan om ringen skulle jag ju inte lägga till stridsmunken Sylvia Stålnäve bara för att hon råkar vara awesome liksom. Eller för att böckerna av och till är ordbajsfakta och behöver livas upp
Så, nä, mest troligt inte utan att snacka med den som bett mig iaf.
Om wilper skrivit äventyret och Björn ber mig köra det däremot, då antar jag att Björn gillar min stil och räknar med en egen twist på det hela.
Så det beror på vem som ber mig helt enkelt