Nekromanti Repetikon X, 13 dec, DL

anth

Vetefan
Halloj på er.
13 december, på självaste lucia, fyller Repetikon 10 - och det ska vi fira!

Höstens Repetikon har legat stabilt runt dussinet deltagare under hösten (11, 11, 13) och vi känner att det är dags att gå från 2 spelledare till 3 spelledare - så vilka vill spelleda?

Repetikon är ett månatligt (2:a torsdagen i månaden) minikonvent som vi på rollspel.nu arrangerar på Dragon's Lair, Kungsholms torg 8, Stockholm.

Det är drop in (ingen föranmälan krävs, men det är givetvis uppskattat) och vi spelar mellan 18-22.

Eksem

Champion
Jag gör ett nytt försök med den här godingen:

Om folk är intresserade så spelleder jag:

Beneath the Ruins

Första modulen i Psychedelic Fantasies-serien är lite som Lost City, fast istället för skrivet av ett geni så är den skriven av någon som antagligen är eller borde vara en mentalpatient.
Utlovas: Tentakler, svamp och religiösa galningar.

Systemet är Labyrinth Lord. Inga förkunskaper krävs.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag vill spelleda något på temat "Ett Ljus i Mörkret" PGA att detta kommer att äga rum på Lucia. Jag kommer förmodligen att skriva det själv. Förmodligen kommer det att använda mitt nya systemMonster & Mystik (som kommer att vara lätt som fasen) som ångar på att bli färdigt för speltest. Settingen är nästan garanterat inspirerad av antikens Syrakusa (eftersom det var där helgonet levde). Kan tänkas återkomma med mer detaljer men det förefaller troligt att det kretsar kring rollpersonernas ljusbringande kamp mot monster som dväljs i mörkret.

anth

Vetefan
Anarchclown said:
Jag vill spelleda något på temat "Ett Ljus i Mörkret" PGA att detta kommer att äga rum på Lucia. Jag kommer förmodligen att skriva det själv. Förmodligen kommer det att använda mitt nya systemMonster & Mystik (som kommer att vara lätt som fasen) som ångar på att bli färdigt för speltest. Settingen är nästan garanterat inspirerad av antikens Syrakusa (eftersom det var där helgonet levde). Kan tänkas återkomma med mer detaljer men det förefaller troligt att det kretsar kring rollpersonernas ljusbringande kamp mot monster som dväljs i mörkret.
Coool!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Inträdesavigt på DL

Så fick man också lite klarhet i hur det här med betalningen funkar och sammanfattar det här om det var fler som undrade:

Det är gratis att vistas i DL:s lokaler på Torsdagar för betalande medlemmar. Att vara betalande medlem kostar 50 kronor om året och då ingår dessutom 3 dagspass (som man alltså kan utnyttja utöver alla torsdagar, och som gäller i ett år).

Så för 50 spänn kan man gå på alla Repetikons och dessutom titta in ytterligare tre dagar om det poppar upp något roligt under året.

För övrigt så kommer jag nästan garanterat på nummer X!

Radioaktiv

Hero
Jag tänkte försöka fortsätta att köra Mutant UA i Musközonen så länge jag har spelare till det. Skrotletande och monster. 'Nuff said.

Just nu finns det plats för fyra spelare. En plats är redan tagen av min minion. Så ni vet. Sju spelare var lite väl mycket, även om det var en positiv överraskning! :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag vill knipa en plats! Fortsätter gärna med Dr Skillman om det går bra =)

Laowai

Hero
Någon gång ska väl vara den första att träffa forumiter, får jag också spela mutant med er? =)

hakanlo

Hero
Jag vill gärna!

(Och tack som bara den för sist! Och det gäller alla i gruppen.)

((Bara jag kan komma. Och jag kan vara reservspelledare vid behov))

gizmo

temporary sunshine
Och jag som trodde jag skulle för en gångs skull försöka hinna, jubileumsrepetikon och allt, men nu ser det ut som om jag troligen måste på jobbresa precis då. så typiskt.