Nekromanti Repetikon X, 13 dec, DL

Perry

Veteran
Re: Eksem uteblir

Ajaj, sjuka barn här efter skolan gör att jag blir tvungen att utebli också (dan efter att man anmält sitt intresse liksom......)! Ledsen för det! Nya tag i Januari :/

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Fan vad kul det var! Klockrent med lite julstämning i en dungeoncrawl! Magiska psirobotmutanter var störtskönt och striden i rulltrappan var episk!

Också sjukt kul att sätta ansikten på lite fler forumiter!

Oskar

Veteran
Det var kul! Önskar jag kunde bidragit lite mer dock, får skaffa bättre (kanske framför allt egna?) tärningar till nästa gång.

Tack för ikväll, ser fram emot nästa repetikon!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag är faktiskt lite avis på ditt reggdatum. Du har säker väntat ända sen december förra året innan du reggade dig :gremwink:

Anarchclown

Swashbuckler
Äh. Världen går ju under den 21:a i alla fall. Vem bryr sig? :gremsmile:

För övrigt var det kul att spela ikväll. Kul att folk kom, ledsen att så många fick förhinder men räknade ändå till 7 aktiva och sammanlagt 3 gäster som hälsade på vid olika tillfällen.

Oskar

Veteran
Haha, jag hade inte märkt det förens nu faktiskt, men det var ju tufft :gremlaugh:

Übereil

Swashbuckler

Rymdhamster said:
Fan vad kul det var! Klockrent med lite julstämning i en dungeoncrawl! Magiska psirobotmutanter var störtskönt och striden i rulltrappan var episk!
När jag tänker epik så tänker jag inte att 80 % av alla slag missar (och att man när man missar inte gör någon skada). Men det kanske bara är jag.

För egen del kändes striden mer oepisk än den där gången när min karaktär slängde en flashgranat så dålig (jag träffade dörrkarmen...) att alla träffades snarare än bara motståndarna, vilket gjorde att alla hade -25 % på att träffa.

Übereil

Laowai

Hero

Übereil said:
Rymdhamster said:
När jag tänker epik så tänker jag inte att 80 % av alla slag missar (och att man när man missar inte gör någon skada). Men det kanske bara är jag.

För egen del kändes striden mer oepisk än den där gången när min karaktär slängde en flashgranat så dålig (jag träffade dörrkarmen...) att alla träffades snarare än bara motståndarna, vilket gjorde att alla hade -25 % på att träffa.

Übereil
Fast det var rätt jävla värt när rymdhamster råkade träffa den där stora renen, och sedan lusde den att det var rubbitarna.

Rh: 'BANG!' "Oops. Öh, Rubbitarna skjuter med hagelgevär!"

Renen: "Jahaaaa! Jag ska döda rom!" *jagar efter rubbit kryomantiker*

Priceless XD

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Ibland ska man ha tur i slagen =) Undrar vad som hände med den stackars renen.

Och jag sa "striden _i_ rulltrappan" =) Striden nedanför rulltrappan blev lite tradig efter ett tag :gremwink:

Übereil

Swashbuckler

Tradig? Jag sa bara att striden inte var särskilt episk. Den drog förvisso ut lite för mycket på tiden för att få toppbetyg men jag tyckte ändå det var rätt spännande.

(Och jo, renögonblicket var guld. :gremsmile: )

Übereil

Anarchclown

Swashbuckler

Ja. Striden i rulltrappan blev också mer rörlig och mer improviserad vilket ofta är bättre. Man kan också avhjälpa mycket av det som hände med att försöka sig på andra taktiker om man inte har 50+ i en specifik grej kanske det kan vara värt att just bluffa, knuffas, sätta en påse över huvudet på någon etc. Allt för att ändra stridens flöde.

Skeden som var avgörande i striden var trotts allt som jag såg det.
*En dynamitgubbe kastades på rubbitarna i rulltrappan, detta gjorde att de fick kasta sig i skydd.
*Om jag inte minns fel var det Owlbearpig som slutligen kastade en rubbit ner för en trappa, så att denna nästan landade i huvudet på Ubereil.
*Att Ubereil var uttrustad med en sabel och var bra på att använda den.
*Slutligen att Rymdhamster tänkte fort och lurade renen.

Inget av detta, utom Ubereil, vara bara att slå ett attackslag och se vilken skada man gör. Jag tror att improvisation som vanligt är de roliga stridernas moder.

Übereil

Swashbuckler

Anarchclown said:
*Att Ubereil var uttrustad med en sabel och var bra på att använda den.
Vad gjorde jag, 11 skada totalt?

Übereil, som gjorde skada typ två gånger...

Anarchclown

Swashbuckler

Alltså. Du hackade ihjäl någon rubbit, du stod också pall för mycket mer eftersom du kunde parera och var ganska viktig mot robotarna innan.

Übereil

Swashbuckler

Jag undvek snarare än parerade, men det är kanske inte särskilt viktigt...

Übereil

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel

Mycket lyckat tycker jag också, trots decimerad spelledarstyrka. Bra mall crawl-scenario och goda pepparkakor. Fantastisk postapokalyptisk julstämning.

*Om jag inte minns fel var det Owlbearpig som slutligen kastade en rubbit ner för en trappa, så att denna nästan landade i huvudet på Ubereil.
Stämmer. Det var kaninen som kastade den kaninen, strax innan han inledde den Errol Flynnska värjfighten med en annan kanin. Det var höjdpunkten för mig, episkt eller inte. För övrigt första gången på mycket länge som jag har spelat Mutant. Förra gången var någon gång när den mintgröna boxen kändes ny och fräsch.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Jag hade nog kunnat avsluta striden lite snabbare om inte någon lånat mitt gevär :gremwink: Jag är mycket bättre skytt med geväret än med pistolen =)

Men jag tyckte det blev ett så stämnigsfullt slut när merparten av äventyrarna ligger medvetslösa och trasiga medan vi andra sitter och eldar kramdjur för att hålla värmen uppe i den kalla, radioaktiva vinternatten =)