Vilken kväll! Mycket lärorik och underhållanda. Faktum är att jag nog inte skulle byta bort den mot någon annan rollspelsupplevelse förutom möjligen ett specialskrivet Mutant Chronicles scenario, skrivet och spellet av Magnus Seter själv som visar allt som MC är men som kanske inte framkom så bra i böckerna. Eller möjligen D&D med Vin Diesel. Jag är inte så mycket för D&D, men Vin verkar ju vara störtskön! Tänk er hans raspiga härliga röst som spelledare i något grottkräl. I love it!
Första gången som jag skrivit ett eget konventsscenario så det var mycket spännande att pröva på. Jag känner att jag lärde mig en hel del om vad man ska göra och inte göra under skrivandet och under spellandet. Jag kommer nog att skriva vidare på det här äventyret och kanske köra det i repris nästa repetikon eller så i en förbättrad version (och mycket dödligare beroende på vad spelarna gör, det kan ni tacka Anth för

).
Jag fick också se ett prov på det här med OSR-spelande som alla gamlingar pratar om. Jag kan säga att om jag någonsin provspelar OSR så kommer SL dömas efter en mycket hård måttstock. Jag kommer även ha gott om tärningar att kasta på SL när jag känner för det (Under eventuellt speltestande av Myths kommer jag naturligtvis vara mycket mer förlåtande, då det ju faktiskt rör sig om speltest =).
Ovan nämnda OSR-spelande gav mig dock prov på en hel del nya fånigheter som spelare kan få för sig att göra, och massor av idéer på vad man som SL kan göra för att visa dem hur fåniga deras "smarta" försiktigthetsåtgärder är (Anth, you know I love you

!)
Slutligen så kan jag ju säga att ända sen jag kom tillbaka till forumet i höstas har jag känt mig rätt gammal. Det gör jag inte längre
Mycket härlig spelkväll! Och nya Star Wars såg ju rätt kul ut också.