Nekromanti Repetikon XII

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Anarchclown said:
Jag spelleder MYTHS vid behov. Annars provar jag gärna Star Wars.
Det går att spela 4-5 så det ska inte vara något problem. Det är ju bara en preview men jag gillade spelet.
Har fixat extra karaktärerna så jag kommer kunna ta upp till 6 spelare.

Oskar

Veteran
anth said:
Mjolphase said:
Borde jag förbereda något till WFRP? Har köpt tärningar nu i alla fall :gremlaugh:
Jag trodde det var 2nd ed, inte 3rd ed?
Man behöver väl tärningar ändå? :gremlaugh:
Hade inga alls senast jag var på repetikon.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Tärningar är kanon (en t100 och kanske en extra t10). Penna är också bra grejor att ha med sig. I övrigt behövs inget utom ett glatt humör och lite upptäckarglädje =)

anth

Vetefan
Mjolphase said:
anth said:
Mjolphase said:
Borde jag förbereda något till WFRP? Har köpt tärningar nu i alla fall :gremlaugh:
Jag trodde det var 2nd ed, inte 3rd ed?
Man behöver väl tärningar ändå? :gremlaugh:
Hade inga alls senast jag var på repetikon.
Ah, jag trodde du menade att du fixat de speciella 3E-tärningarna. :gremsmile:

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
Jag kommer att ha med mig två minions med.
En som aldrig spelat förut och en som testat en gång eller två.
Ska vi vara snälla mot dem eller ska vi vara som vanligt? :gremsmile:

anth

Vetefan
XM bad mig framföra att i fantasin är han hellre på Repetikon än på jobbet.

Tyvärr gäller det omvända förhållandet i den bittra verkligheten.

Jag plockar med mig LL och ser om jag har något äventyr att ta med.

anth

Vetefan
anth said:
XM bad mig framföra att i fantasin är han hellre på Repetikon än på jobbet.

Tyvärr gäller det omvända förhållandet i den bittra verkligheten.

Jag plockar med mig LL och ser om jag har något äventyr att ta med.
Jag har hittat ett litet äventyr: MCMLXXV (introäventyr till S&W).

De som vill kan göra egna gubbar med någon OSR-klon (LL/S&W/BF/LotFP), eller använda http://truculent.org/llchar/

Regler:
3d6 en gång per ability.
Level 1
Klasser/Raser: Cleric/Fighter/Magic-User/Thief, Human/Dwarf/Elf/Halfling (om ni spelar elf/dwarf/halfling som class eller race spelar inte så stor roll).

Oavsett antalet spelare blir äventyrsgruppen 8 rollpersoner. Dör man tar man över någon av NPC:erna.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>General Appearance: Foppish
Sanity: Normal
Tendencies: Malevolent
Personality: Extrovert - Antagonistic
Disposition: Hot Tempered
Nature: Vengeful
Honesty: Very Honorable
Energy: Energetic
Morals: Lusty
Intellect: Anti-intellectual
Materialism: Intellectualist
Bravery: Fearless
Thrift: Spendthrift
Piety: Martyr/zealot
Interests: Handicrafts</pre></div></div>

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>General Appearance: Foppish
Sanity: Normal
Tendencies: Malevolent
Personality: Extrovert - Antagonistic
Disposition: Hot Tempered
Nature: Vengeful
Honesty: Very Honorable
Energy: Energetic
Morals: Lusty
Intellect: Anti-intellectual
Materialism: Intellectualist
Bravery: Fearless
Thrift: Spendthrift
Piety: Martyr/zealot
Interests: Handicrafts</pre>
</div></div>
Är det OK att använda LL Character Generator för att slumpa fram personlighetsdrag till SW Edge of the Empire? :gremsmile:

anth

Vetefan
Efter alla avhopp, både av spelare och spelledare, trodde vi inte att det skulle komma så många. Tji fick vi. 15 spelare och 3 spelbord. Synd att vi inte fick igång ett 4:e bord. :gremsmile:

Anarchclown

Swashbuckler
Ok. Nu vill jag berätta att vi slog rekord i deltagare (15) och i antal aktiva spelbord (3) på Repetikon denna gång. Det var jätteroligt och det var en enorm mängd ickeforumiter där, några som jag hoppas blir forumiter snart då de visade intresse för detta. De tre spelen som spelades var Spiders intro till nya Star Wars, Rymdhamsters 2nd edition WHFRP och mitt eget MYTHS, nu i en ny miljö men med mestadels samma system. Alla som jag såg verkade ha kul.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Vilken kväll! Mycket lärorik och underhållanda. Faktum är att jag nog inte skulle byta bort den mot någon annan rollspelsupplevelse förutom möjligen ett specialskrivet Mutant Chronicles scenario, skrivet och spellet av Magnus Seter själv som visar allt som MC är men som kanske inte framkom så bra i böckerna. Eller möjligen D&D med Vin Diesel. Jag är inte så mycket för D&D, men Vin verkar ju vara störtskön! Tänk er hans raspiga härliga röst som spelledare i något grottkräl. I love it!

Första gången som jag skrivit ett eget konventsscenario så det var mycket spännande att pröva på. Jag känner att jag lärde mig en hel del om vad man ska göra och inte göra under skrivandet och under spellandet. Jag kommer nog att skriva vidare på det här äventyret och kanske köra det i repris nästa repetikon eller så i en förbättrad version (och mycket dödligare beroende på vad spelarna gör, det kan ni tacka Anth för :gremwink: ).

Jag fick också se ett prov på det här med OSR-spelande som alla gamlingar pratar om. Jag kan säga att om jag någonsin provspelar OSR så kommer SL dömas efter en mycket hård måttstock. Jag kommer även ha gott om tärningar att kasta på SL när jag känner för det (Under eventuellt speltestande av Myths kommer jag naturligtvis vara mycket mer förlåtande, då det ju faktiskt rör sig om speltest =).

Ovan nämnda OSR-spelande gav mig dock prov på en hel del nya fånigheter som spelare kan få för sig att göra, och massor av idéer på vad man som SL kan göra för att visa dem hur fåniga deras "smarta" försiktigthetsåtgärder är (Anth, you know I love you :heart: !)

Slutligen så kan jag ju säga att ända sen jag kom tillbaka till forumet i höstas har jag känt mig rätt gammal. Det gör jag inte längre :gremwink:

Mycket härlig spelkväll! Och nya Star Wars såg ju rätt kul ut också.