Är väl bara att konstatera att Klanthellzon ska sorteras in i gruppen kaosspelare.
Det är ju, talar Hellzon sanning, mindre skitnervigt för Hellzon än för övriga. Det är också konstigt att spekulera i ett standardupplägg när han själv har en roll avvikande från standardupplägget.
Detta först då. Jag får PM två timmar innan rundans slut. Det kan ju svepa förbi när jag sover eller jobbar eller vad som helst. Jag utgick från att rundan kunde ta slut natt till idag, och räknar ännu hårdare med att rundan slutar inatt om inte innan.
Men visst, jag har ju inte det damoklessvärd över mig som ni andra har att rundan kan sluta NÄRSOMHELSTOMGHERREGUD!!!1ett
Gällande standardupplägg så räknar jag det som X ulvar, siare, väktare, kanske nån specialroll men inga DTF, galna siare eller dylikt. En specialroll som interagerar direkt med spelets gimmick kan ju passa in.
Och som påpekats av Larsson är ju förmågan omöjlig att fejka.
Visst utlovades väl standardupplägg i rekryteringstråden eller drömde jag det? Nej, här:
Spelet kommer vara ett ganska klassiskt upplägg med en stor öppen twist ni kommer informeras om vid spelstart.
Nästa del då.
Istället för att peka på att Genesis spekulerar som om han har samma förmåga som Hellzon själv (vilket alltså NU verkar lyftas som ett argument från Hellzon mot Genesis) pratar han om att Genesis är "rosa på magkänsla".
Tidslinjen är nåt sånt här:
1. "Okej, min specialförmåga är ju kool men inget världsomvälvande."
2. "Genesis är inne på samma grej, det spar vi i hjärnbanken."
3. "Shit vad alla postar, jag hänger inte med. Men analyser baserade på att typ samma folk har spelat ihop i de senaste varulvsspelen kan jag väl prestera. Hmm, jag får riktiga Kyrkogårdsvibbar av Genesis."
4. "Vänta nu, vem var det som var inne på att det fanns roller som får förvarning? Aha, Genesis. Plotten tätnar!"
Typ så.