Nekromanti Riktiga rollspel

chrull

Stockholm Kartell
Inte jag i alla fall.. jag behöver mitt... i vilket fall som helst har jag märkt några rostfläckar på det.. så jag ska nog putsa det lite..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

DanielSchenström

Swashbuckler
Då är alltså inte Dungeons & Dragons klassisk fantasy eftersom det har regler för krutvapen, moderna skjutvapen, laser och annat smått och gott. Ack! ;)

Daniel "Warduke" Schenström

DanielSchenström

Swashbuckler
Hehe!

Måste säga att jag håller med om en av punkterna i listan. Skulle hålla med fler punkter om det började med "Ett spel jag gärna spelar..." istället för riktiga rollspel.

Det är inte så att du försöker göra dig lustig över alla som minsann spelar riktiga rollspel? Tyvärr går poängen förlorad i motsägelserna. Sen saknar jag ett ställningstagande från dig själv även om jag tror att jag vet var du står på vissa punkter.

* Ett riktigt rollspel som innehåller levlar är dåligt om det är D&D men bra om det är nya Star Wars? :)

Daniel "Warduke" Schenström

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"Ett riktigt rollspel har inte levlar. Levlar är en abstraktion som är urmodig och påminner om dataspel. Att dataspelen snodde det från rollspel har ingenting med saken att göra."

Ytterligare kommentar överflödig...

- Bobby

Nightowl

Champion
Hihi. Nu skall Nightowl bli irrationellt subjektiv istället för att skapa konstruktiv debatt.

*Ett riktigt rollspel är ett där jag får slå T12-or ofta.

*Ett riktigt rollspel är ett där jag inte behöver ha rustning i strid för att ha en chans.

*Ett riktigt rollspel är ett som finns tryckt i bokform.

*Ett riktigt rollspel är ett där exempelkaraktären är kvinna.

*Ett riktigt rollspel är ett som innehåller ett stycke där spelkonstruktören blir djupt personlig, drar anekdoter, berättar om sitt första rollspel etc.

*Ett riktigt rollspel är ett vars regler jag kommer ihåg när jag är hemskt sömning och inte kan få kaffe.

*Ett riktigt rollspel är ett där man, som min sig säger, kan spela en gorilla.

Nightowl
PS: Äger inget spel som stämmer in på alla kriterier, och många som inte stämmer in på något. Loves them anyway, men de är ju inte _riktiga_ rollspel! DS.

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen

Nightowl

Champion
Det är magiska pistoler. :)

Ny faktor: I ett riktigt rollspel kan vad som helst förklaras med "Det är ju magi!"

Nightowl

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen

Vavva

Swordsman
semlor.....

Ah...... *lägger upp fötterna på bordet* Jag ÄLSKAR semlor utan mandelmassa.......

Vavva - vars undangömda tvilling måste vara den goda

Vavva

Swordsman
Sarkasmometrar :)

Åjo, visst finns det prima sarkasmometrar även i senare modeller, men i och med digitaliseringen har vissa kvaliteter förändrats. Numera finns de exempelvis även i mobiltelefoner!
Däremot är vissa sarkasmometrar tillverkade innan 1960 oemottagliga för signaler från senare modeller. /images/icons/smile.gif

Vavva - med åldrig mobiltelefon

Vavva

Swordsman
*skrattar*

....och slutar spela rollspel eftersom inga rollspel finns. Fan. Jag får nog börja Stårrytella.....

Men om ni hittar ett Riktigt Rollspel så hojta! Jag behöver omväxling. /images/icons/smile.gif

Vavva - rabiat och stagnerad men fortfarande kapabel att svinga ett tvåhandssvärd i läderbehå och höftskynke

hatten

Swashbuckler
Re: semlor.....Älskar semlor

UTAN UTAN.. *hmm* jag älskar semlor MED mandelmassa *hmm* Semlor..
fast jag gillar dom UTAN mandelmassa..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Rickard

Urverk speldesign
Riktigt Rollspel

"<EM>Men om ni hittar ett Riktigt Rollspel så hojta!</EM>"
T.W.E.R.P.S. kan matcha kriterierna. Det står för "The Worlds Most Easiest RolePlaying System". Det enda man använder är sin styrka som man slår under med en T10:a. Regelsystemet är så värdelöst att man inte använder det.

Det enda kravet spelet inte klarar är att det inte är en fantasyvärld men det kan man lätt fixa genom att spela i en fantasyvärld. Regelsystemet är så generellt att man lätt kan anpassa det till den världen.

/[color:green]Han</font color=green> som också vet att det finns en slumptabell för vad man ska möta i spelet

Krellh

Warrior
*Asgarv*

Hihihihhihiii!!
Ibland är du bara för underbar Krille! Det börjar närma sig att jag blir överstepräst för den nya religionen Krillendom ;-)))

/Tobbelobbe - synnerligen road :)

Krellh

Warrior
*konfunderad*

...fortfarande kapabel att svinga ett tvåhandssvärd i läderbehå och höftskynke

Det var en besynnerlig klädstil för ett svärd.... ;-))

/Tobbelobbe - fortfarande konfunderad :)

chrull

Stockholm Kartell
Re: Sarkasmometrar :)

Jo, men problemet mellan analoga och digitala sarkasmometrar är ju känd sedan länge.. Särskilt problem har produkter från innan 40-talet svårt att förstå de efter 70 talet... Men det gäller inte enbart sarkasmometern utan även resten av humormodulen.

Sen ska du lägga märke till att jag inte sa att ALLA har problem.. bara vissa..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Vavva

Swordsman
Re: *konfunderad*

Sista skriket. När man ser ett tvåhanddsvärd iförd höftskynke och behå vet man att man är FRUSTRERAD

Vavva - frustrerad

Vavva

Swordsman
Re: Riktigt Rollspel

ah...... slumptabeller *ler lyckligt*

älskar tabeller..... fummeltabeller...... slumptabeller....... bakgrundstabeller..... Få saker kan vara så roliga att sitta och pilla med efter en runda på krogen /images/icons/blush.gif

Vavva - barnsligt förtjust i att slå på tabeller för skojs skull

Vavva

Swordsman
Re: semlor.....Älskar semlor (OT)

Nä..... mandelmassa är ett puritanskt knep för att semlorna inte ska bli för goda.
Lite grann som knäckebrödssmulor i jordgubbsskålen

Vavva - som börjar inse att hon är far out of topic

Krellh

Warrior
Re: *konfunderad*

Åh, det förklarar det hela - jag är ju inte speciellt frustrerad....längre ;-))

Det kanske vore på sin plats med en modevisning för tvåhandssvärd? Även svärd bör få ta del av det nya modet ;-)

/Tobbelobbe - använder inte behå, men väl höftskynke :)