Wilmer
Hero
Risings inlägg var så jävla bra och hans tankar runt design så väldestillerade att jag egentligen bara kommer hit för att se om han skrivit något nytt.
Verkligen.Jag kommer att sakna honom.
I en diskussion så full av sorg och saknad så lyfte detta upp mycket. Vilket fint minne! Det vilar något Man on the moonskt/Andy Kaufmanskt över den berättelsen.Krille said:Den andra dök upp på ett SSK. Förspelet till den var att jag hade en föreläsning och workshop om rollspelsteori, och en av modellerna jag tog upp då var just Risings och jag nämnde honom vid namn. Då satt det en smart kille högst upp som undrade om jag kunde berätta lite mer om den modellen, varpå folk däruppe började skratta när jag gjorde honom till viljes. Det var förstås Rising själv, och när jag förstod det kunde jag inte säga något annat än "jaså, det är du, din jävel!"
Jobbigt att läsa nu, men samtidigt viktigt. Vi behövde honom hursomhelst.Rising said:Men alltså, jag är fett trött på att ingen vill ha mig, till någonting.
Det är problemet med dagens samhälle; det finns inget behov av en längre.
En sista hälsning till en gemenskap som uppenbarligen betydde mer än någon av oss kunde ana …Rising said:Om det inte är för mycket begärt så skulle jag önska att
någon meddelade min bortgång på www.rollspel.nu,
där folk känner mig som Rising. Gemenskapen på detta forum höll mitt mod och
humör uppe, och förlängde mitt liv med åtskilliga år. Jag mådde riktigt dåligt
innan jag hittade dit.
Det känns så otroligt hemsk att höra de orden. Och, som krank säger... Samtidigt blir jag mest frustrerad över att vi inte kunde räcka hela vägen. Fan att Rising inte ropade på hjälp... Eller att någon såg det om han nu gjorde det.Dante said:Johans far skickade mig ett utdrag ur hans avskedsbrev – ett utdrag jag tänkte återge här.
En sista hälsning till en gemenskap som uppenbarligen betydde mer än någon av oss kunde ana …Rising said:Om det inte är för mycket begärt så skulle jag önska att någon meddelade min bortgång på www.rollspel.nu, där folk känner mig som Rising. Gemenskapen på detta forum höll mitt mod och humör uppe, och förlängde mitt liv med åtskilliga år. Jag mådde riktigt dåligt innan jag hittade dit.
Jag känner mig stum, och det stramar om hjärtat men vi borde vara tacksamma över att vi fick vara ett viktigt stöd för honom länge.Dante said:Johans far skickade mig ett utdrag ur hans avskedsbrev – ett utdrag jag tänkte återge här.
En sista hälsning till en gemenskap som uppenbarligen betydde mer än någon av oss kunde ana …Rising said:Om det inte är för mycket begärt så skulle jag önska att
någon meddelade min bortgång på www.rollspel.nu,
där folk känner mig som Rising. Gemenskapen på detta forum höll mitt mod och
humör uppe, och förlängde mitt liv med åtskilliga år. Jag mådde riktigt dåligt
innan jag hittade dit.