Okej, jag läste om det här först nu. Jag har ju inte varit på forumet mer än då och då de senaste åren, och tyvärr har ju det lett till att jag tappat kontakten med forumiterna också. Känns ganska jobbigt att jag inte hört om det här förens en månad efteråt. Så jag hoppas det är okej att jag postar något nu istället.
De som känner mig vet ju att jag växte upp på det här forumet, mer eller mindre. Jag gick på högstadiet när jag gick med här för tio år sedan. Min umgängeskrets byttes ut flera gånger under åren som följde, ibland för att jag ville det och ibland inte, men wrnu och de jag lärde känna via siten var en klippa, och i vissa perioder spenderade jag flera timmar om dagen i vrållådan och på forumet. Många av forumiterna har varit vänner och förebilder till mig som jag inte haft motstycke till i den verkliga världen. Vilket kanske låter lite patetiskt, men så är det.
Rising blev, mer än någon annan, min kreativa förebild. Alla idéer jag hade ville jag ha Risings feedback på, även saker orelaterat till spel, som till exempel när jag skulle välja vilken utbildning jag skulle gå efter gymnasiet. Större delen av min inställning till nya idéer och kreativt arbete misstänker jag kan vara ganska direkt copypastad från hur jag tolkat saker Rising sagt. Jag vill alltid lämna samma intryck på folk som Rising lämnade på mig, och om jag går tillbaka och tittar på några av mina spelidéer och bilder så ser jag ganska tydligt vilka bitar som har en tydlig rising-flair. Och så vidare. Jag hade helt enkelt varit en annan, förmodligen mycket dassigare, person om det inte varit för Rising. Jag önskar jag hade kunnat säga det till honom.
Rent face-to-face träffade jag inte Rising så mycket jag hade velat. Han kom in i stockholmsumgänget någonstans runt att min närvaro blev mer sällsynt, men jag träffade honom tillräckligt för att veta att jag verkligen gillade honom och hade velat träffa honom mer. På senaste SSK försökte jag skohorna mig in i någon Apocalypse World-kampanj han och Dante spelade och som jag skulle maila honom om men sköt upp. Pga någon sorts vrickad försynthet, förmodligen. Och nu är det för sent.
/Mask - gråter inte längre bara för dödsfall i familjen