Kan du kanske lägga till en sekundmätare?
Ja. Du tänker precis som jag; det är ju roligast att komma långt, så det är det som borde uppmuntras. Det bästa sättet att spela ett spel ska ju också vara det roligaste.
Jag tänkte typ att hålen på marken skulle funka lite på det sättet; de är ju två gratispunti för varje ny etapp man kommer in i spelet, och egentligen tänkte jag att spelet skulle ha många olika banor till en början också. Man får 100 punti av att komma till slutet, så med ett par banor skulle det fungera som en bra morot till att bara komma långt. Men okej, i nuläget skulle en sekundmätare kanske vara den bästa vägen att gå.
Sedan spekulerar jag lite hur du har programmerat det hela
Det är ett förprogrammerat mönster, där jag låter fienderna komma fram vid olika tidkoder. Tyvärr så hänger inte tidkoderna ihop med lutningen av banan och en del andra grejer, så man kan inte riktigt "börja klockan" mitt i banan när man provspelar. Man får göra så för att kolla avstånd mellan olika fiender, men sedan måste man likförbannat testspela allt från början för att se hur det verkligen kommer funka i slutändan. Då körde jag fram emot slutet, precis som du säger, med en odödlighetsinställning, men det gjorde ändå att banan är mycket bättre planlagd i inledningen än fram emot slutet.
Sedan gillar jag speligheten i dina spel, trots enkelheten..
Tack, det är vad jag själv gillar också, även om jag nu hittar många missar. Jag tycker att pelarna kommer ned lite för sent i många lägen. Det hade blivit intressantare avvägningar i stil med "ska jag våga ta den här poängen, eller blir jag mosad av pelaren om jag försöker?" annars.
Att försöka ta alla poäng i början är exempelvis rätt svårt, även om det är enkelt att bara spela på överlevnad. I slutet, när marken skakar så förbannat, är det rätt svårt att ens knipa båda poängen från hålen i marken.